اجازه خرید مواد اولیه فقط به تولیدکنندگان داده شود

رئیس هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران با بیان اینکه مجوز ورود بازرگان‌ها رشد قیمت شمش را رقم زده؛گفت: در طول سالهای گذشته قیمت‌ مواد اولیه تا مقاطع غیر واقعی بود و چندین بار نسبت به این رویه اعتراض کردیم که صدایمان به جایی نرسید.

احمد خوروش درباره افزایش قیمت شمش در بورس کالا در گفتگو با فولادبان افزود: اکنون ما در یک شرایط عجیب‌تری هم قرار گرفتیم چرا که هفته گذشته قیمت معامله شده شمش با قیمت کف پایه میلگرد تقریبا برابر شده بود و یک وضعیت نامتعارفی را پیش آورده است.

وی تصریح‌کرد: ما به عنوان بخش خصوصی واقعی که در چنین تصمیم گیری‌هایی صدایشان شنیده نمی‌شود، واقعا نمی.دانیم چه موضوعی را باید اتخاذ کنیم.

خوروش تاکید کرد: عملکرد ما با خواست وزارت صمت همخوانی داشته و همین امر باعث شده تا قیمت‌های وحشتناکی که اوایل سال وجود داشت، متعادل.تر شود. امروز چالش‌های زیادی پیش روی تولید ماست که یکی از آنها کمبود انرژی و قطع برق در تابستان و گاز در زمستان است و از طرفی هزینه انرژی نیز چندین برابر شده است که به مشکلات ما افزوده است.

رئیس هیات مدیره انجمن نوردکاران با انتقاد از عمل نکردن برخی از فولادی‌ها به برنامه‌های وزارت صمت گفت: در میان فولادی‌ها واحدی وجود دارد که سالیانه 1.5 میلیون تن تولید داشته اما ماهیانه حداکثر 3 هزار تن روی تابلو عرضه می‌کند که این خلاف عدالت است.
وی تاکید کرد: افزایش قیمت شمش متاثر از مجوز ورود بازرگانی‌ها و غیرتولیدکنندگان برای خرید از بورس کالاست و این اتفاق خوبی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *