جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 12 بهمن 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش 80 درصدی ظرفیت القایی‌ها

مدیر بازرگانی غلتک‌سازان سپاهان گفت: مصوبات ستاد تنظیم بازار به بازار اینگونه نقل می‌کند که قیمت پایه آهن اسفنجی هر هفته 5 درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشته باشد. از آنجا که همه تولیدکنندگان شمش زنجیره کامل را ندارند، با مهندسی عرضه نامطلوب در بخش آهن اسفنجی باعث شد تا این محصول تا مرز 9 هزار و 800 تومان هم پیش برود.

کاهش 80 درصدی ظرفیت القایی‌ها عینک فولادی

حجت شهپری‌فرد در گفتگو با فولادبان افزود: وزارت صمت به عنوان متولی این بازار باید مانند سال‌های گذشته، یک کف عرضه برای تولیدکنندگان شمش در نظر بگیرد و نباید عرضه کلیه تولیدات شمش کشور به صورت قانون در نظر گرفته شود چراکه اطلاعات و آمار تولید و مصرف هر بخش مشخص است و این روش عرضه و قیمت‌گذاری برای شمش درست نیست. قیمت آهن اسفنجی نیز یا باید فرمول مشخص داشته باشد و یا متناسب با قیمت شمش در نظر گرفته شود و از طرفی، میزان عرضه آن نیز با شمش متناسب باشد.

وی تصریح کرد: مشکلاتی که به علت عرضه نامتناسب آهن اسفنجی با شمش به وجود آمده است، تولیدکنندگان شمش القایی مجبور شده‌اند 70 تا 80 درصد ظرفیت تولید خود را کاهش دهند و اکثر واحدها یا تعطیل شده‌اند و یا به ظرفیت 20 درصدی از تولیدشان رسیده‌اند. این خبر خوبی برای صنعت فولاد نیست که یک صنعت پیشرو در کشور است و ارزش افزوده بالایی برای کشور به همراه داشته است.

مدیر بازرگانی غلتک‌سازان سپاهان افزود: زنجیره فولاد علاوه بر نیروی مستقیم کار، نیروهای غیر مستقیم کاری وابسته هم دارد که این کاهش ظرفیت تولید و تعطیلی برخی از کارخانه‌ها، بخش عظیمی از نیروی کار را تحت تأثیر خودش قرار می‌دهد به خصوص اینکه واحدهای تولید آهن اسفنجی در کشور پراکنده هستند و این پراکندگی و تعطیلی کارخانه‌ها تبعات اجتماعی زیادی به دنبال خواهد داشت.

شهپری‌فرد گفت: ما تقریبا به پایان سال مالی نزدیک می‌شویم و صنایع فولاد باید در این موقع از سال به یک سودآوری برسند در حالی که چنین اتفاقی نیفتاده است و امیدواریم با تدابیری که مسئولان وزارت صمت و بورس کالا می‌اندیشند، مشکلات برطرف شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors