جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 11 بهمن 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

نقش مهم واحدهای تولیدی کوچک در توسعه و اشتغال

دبیر کل انجمن سنگ آهن کشور با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی کوچک نقش بیشتری در توسعه و اشتغالزایی کشور دارند، گفت: انتقاد فعالان صنعتی بیشتر در رابطه با زمان و میزان اثرگذاری نرخ‌ها روی صنایع است.

نقش مهم واحدهای تولیدی کوچک در توسعه و اشتغال عینک فولادی

سعید عسگرزاده در گفتگو با فولادبان در رابطه با قیمت‌گذاری محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا افزود: متاسفانه در بخش‌های مختلف مشخص نیست تصمیمات بر چه مبنایی گرفته می‌شود. اگر قرار باشد بخشی از زنجیره با قیمت‌های صادراتی و بخشی دیگر با قیمت‌های داخلی تغییر کند، اصلاح قیمت‌ها قطعی است.

وی با بیان اینکه خواسته فعالان اقتصادی از دولت ثبات وضعیت است تصریح کرد: واحدهای تولیدی و مردم از این گلایه ندارند که چرا نرخ دلار افزایش یافته؛ شکایت افراد این است که چرا ثباتی در بازار وجود ندارد و نمی‌توان وضعیت اقتصادی را پیش‌بینی کرد.به دلیل اینکه همیشه فضای اضطراری اقتصادی بر بنگاه‌ها حاکم است، فعالان دچار ضرر و زیان می‌شوند.

دبیر کل انجمن سنگ آهن کشور ادامه داد: اگر تصمیمی جدی در خصوص انرژی و یا چنین مواردی گرفته شود که در بازه مشخص زمانی بخشی از ظرفیت‌ها و میزان تقاضای داخلی و میزان صادرات مشخص شود، مشکلی در بخش تأمین فولاد کشور به وجود نخواهد آمد و حتی اگر وضعیت یک تولیدکننده با این روند درست نباشد، تلاش می‌کند و کمبود خود را با بهره‌وری اصلاح خواهد کرد.

عسگر زاده گفت: زمانی که قیمت فروش محصولات با نرخ‌های صادراتی و فوب خلیج فارس و برخی نرخ‌های دیگر محاسبه می‌شود و خرید مواد اولیه با عرضه‌های داخلی ارزیابی می‌شود، تناقض در زنجیره به وجود می‌آید و مشکلات بیشتر شامل حال واحدهای کوچک خواهد شد چون واحدهای تولیدکننده کوچک اختلاف قابل توجهی با واحدهای تولیدکننده بزرگ دارند، ولی نقش زیادی در اشتغال و توسعه متوازن کشور دارند. به همین دلیل قابل حذف شدن نیست و باید حتما آن‌ها را سرپا نگه داشت.

وی تأکید کرد: بررسی اصلاح نرخ‌گذاری برای انرژی توسط وزارتخانه‌ها قابل نقد نیست، اما زمان وضع این قوانین، میزان اثرگذاری آن‌ها روی صنایع و توجه نکردن کامل به صنایع بیشتر مورد انتقاد فعالان صنعتی است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors