جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 بهمن 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کمبود انرژی بر صنعت فولاد ایران سنگینی می‌کند

متال بولتن در گزارشی اعلام کرد برخی از فولادسازان ایرانی در روزهای اخیر به دلیل شرایط بد جوی در کشور با اختلال در تأمین گاز و برق خود مواجه شده‌اند.

کمبود انرژی بر صنعت فولاد ایران سنگینی می‌کند اخبار

به گزارش پایگاه خبری فولادبان، دولت ایران از تولیدکنندگان گاز و برق خواسته است که تأمین انرژی برای مشترکان خانگی را در اولویت قرار دهند که تأثیر منفی بر صنایع و به‌ویژه فولادسازی داشته است.

به گفته فعالان بازار، برخی از فولادسازان در کشور مجبور به محدود کردن تولید خود شده‌اند زیرا منابع انرژی آنها حداکثر بین 25 تا 30 درصد بوده است. درنتیجه، هیچ مناقصه جدیدی برای شمش یا تختال فولادی در این هفته در ایران اعلام نشد و ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای این محصولات بدون تغییر باقی ماند.

ارزیابی قیمت شمش صادراتی ایران، روز چهارشنبه 550 تا 555 دلار در هر تن فوب بود که تغییری نسبت به هفته قبل نداشت.

یک منبع تجاری گفت: کارخانه‌ها به دلیل کمبود گاز تولید قطعات جدید را متوقف کردند. آن‌ها روی تکمیل سفارشات قبلی تمرکز کرده‌اند.

یکی دیگر از منابع بازرگانی گفت: دلیل عدم برگزاری مناقصه جدید می‌تواند تکمیل تعداد زیادی از سفارش‌های فروش در هفته‌های گذشته باشد.
در نوامبر 2021 به فولادسازان ایرانی در مورد کاهش احتمالی عرضه گاز در فصل زمستان از 22 تا 65 درصد مصرف عمومی گاز اطلاع‌رسانی شده بود، اما این موارد تا همین اواخر اجرا نشده بود.

جواد اوجی وزیر نفت ایران در روز 23 ژانویه گفت: «در 24 ساعت گذشته، رکورد 692 میلیون مترمکعب در روز مصرف گاز در صنایع خانگی و تجاری و کوچک‌تر به ثبت رسیده است». این در حالی است که میانگین مصرف در تابستان 200 میلیون مترمکعب در روز است.
28 میلیون مشترک گاز در ایران وجود دارد.

محمدرضا جولایی، مدیر دیسپاچینگ ملی گاز ایران گفت: زمانی که یک نفر فقط درصد کمی بیشتر گاز مصرف می‌کند، نتیجه آن چیزی است که ما تجربه می‌کنیم.

وی افزود: ما باید سوخت نیروگاه‌ها و صنایعی مانند پتروشیمی و فولاد را به اندازه افزایش مصرف در خانوار کاهش دهیم.

تولید گاز ایران 800 میلیون مترمکعب در روز بود اما این کشور موظف است بخشی از آن را به ترکیه، عراق و آذربایجان تأمین کند.

هفته گذشته اختلالاتی در عرضه گاز ایران به ترکیه رخ داد که منجر به قطع برق شد که به نوبه خود باعث اختلال در تولید فولاد در این کشور شد. در اوایل این هفته، فولادسازان ترکیه از توقف سه‌روزه تولید خود خبر دادند.

رسانه‌ها ابتدا «مسائل فنی» در مرزهای کشورها را عامل این اختلال می‌دانستند، اما به گزارش خبرگزاری ترکی دیلی صباح، گزارش‌ها حاکی از آن است که یک هیئت ترکیه‌ای که این هفته به ایران اعزام شده بود متوجه شد که تهران این تجهیزات را برای استفاده داخلی [خود] اختصاص داده است.

تابستان گذشته، فولادسازان ایرانی با بحران انرژی متفاوتی مواجه شدند. کارخانه‌ها در میان هوای بسیار گرم و شرایط خشکسالی سهم کمتری از برق دریافت کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors