جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 07 بهمن 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رونق تجارت خارجی فولاد ایران با توافق در برجام

مدیر فروش و عضو هیئت مدیره غلتک‌سازان سپاهان با اشاره به اینکه توافق در برجام می‌تواند راه‌های تجارت خارجی را برای ایران باز کند، گفت: مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن تأثیر چندانی در روند تولید فولاد کشور نخواهد داشت، اما توافق نکردن باعث افزایش تمایل به صادرات می‌شود.

حجت شهپری‌فرد در گفتگو با فولادبان در رابطه با تأثیر مذاکرات برجام روی بازار فولاد گفت: مذاکرات برجام به طور کلی تأثیری روی بازار از لحاظ روانی خواهد داشت، اما تغییری در روند تولید زنجیره فولاد ایجاد نخواهد کرد. اگر توافق صورت بگیرد، به دلیل اینکه تحریم صنعت فولاد جزو آخرین تحریم‌ها بوده است، اولین تحریمی خواهد بود که برداشته می‌شود و به دنبال آن تجارت خارجی صنعت فولاد رونق خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه نقل و انتقالات مالی با توافق راحت‌تر صورت خواهد گرفت، افزود: به دنبال این توافق، قیمت‌های صادراتی فولاد ایران با قیمت‌های جهانی هم‌طراز خواهند شد. در حال حاضر قیمت صادراتی شمش ایران، 10 درصد زیر قیمت جهانی CIS است و با رفع تحریم‌ها این عدد نزدیک و نزدیک‌تر خواهد شد.

مدیر فروش و عضو هیئت مدیره غلتک‌سازان سپاهان تصریح کرد: اگر توافق بین مذاکرات صورت نگیرد و تحریم‌ها سر جا خود باقی بماند، تأثیر مستقیم روی نرخ ارز خواهد گذاشت و نرخ ارز است که قیمت محصولات فولادی را مشخص می‌کند. قطعا با افزایش قیمت دلار، کالاهای ایرانی مزیت رقابتی پیدا می‌کنند و مانند سال‌های گذشته که با وجود تحریم، صادرات ایران مزیت داشته است، تجارت خارجی و افزایش قیمت‌های داخلی ادامه پیدا خواهد کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors