جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 بهمن 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تولید فولاد خام چین در اوایل ژانویه 15 درصد کاهش یافت

طبق گزارش انجمن آهن و فولاد چین، تولید روزانه آهن خام و فولاد خام چین طی روزهای 1 تا 20 ژانویه نسبت به سطح دسامبر 2021 کاهش یافت.

تولید فولاد خام چین در اوایل ژانویه 15 درصد کاهش یافت اخبار

به گزارش پایگاه خبری فولادبان، برخی از منابع صنعتی در مورد کاهش تولید تردید داشتند، اما گفتند که انتظار دارند کاهش قابل توجهی از تولید از اواخر ژانویه آغاز شود، زیرا کاهش تولید فولاد در استان هبی چین سرعت می‌گیرد.

انجمن آهن و فولاد چین در 25 ژانویه اعلام کرد که تولید آهن خام و فولاد خام چین از 1 تا 20 ژانویه به طور متوسط 2.097 میلیون تن در روز و 2.526 میلیون تن در روز بوده که به ترتیب 9.8 و 9.2 درصد نسبت به دسامبر 2021 کاهش داشته است. میزان تولید آهن خام و فولاد خام همچنین نسبت به مدت مشابه سال 2021 به ترتیب 14.5 درصد و 14.8 درصد کمتر شده است.

موجودی‌های محصولات فولادی نهایی در کارخانه‌های فولاد و بازارهای نقدی 3.6 درصد کاهش یافت و به 21.89 میلیون تن رسید.

یکی از منابع کارخانه گفت که اکثر کارخانه‌ها در سراسر چین باید تولید آهن خام و فولاد خام را در ژانویه افزایش می‌دادند، زیرا حاشیه سود فولاد خود بود و مداخلات دولت با هدف تولید کمتر از نوامبر تا دسامبر 2021 بود.

بر اساس داده‌های S&P Global Platts، حاشیه سود فروش میلگرد داخلی و ورق نورد گرم چین در 1 تا 20 ژانویه به طور متوسط 99 دلار در هر تن و 110 دلار در هر تن بود.

به گفته منابع صنعتی، با وجود حاشیه‌های سود خوب، انتظار می‌رود تولید فولاد خام چین از اواخر ژانویه تا اواسط فوریه کاهش یابد.

این تا حدی به این دلیل است که فولادسازان مستقل کوره قوس الکتریکی به تدریج تولید خود را قبل از تعطیلات سال نو قمری متوقف کرده‌اند و تا اواسط فوریه تولید را از سر نخواهند گرفت.

علاوه بر این، شهرهای تانگشان و هندان استان هبی برنامه‌ریزی کرده‌اند تا نرخ بهره‌برداری از کوره‌های بلند خود را بین 30 ژانویه تا 20 فوریه کاهش دهند تا کیفیت هوای بهتر را قبل از بازی‌های المپیک زمستانی که قرار است از 4 فوریه در پکن آغاز شود، تضمین کنند.

در حال حاضر نرخ بهره‌برداری در این دو شهر 70 درصد بوده است. بر اساس اظهارات برخی فعالان بازار و اعلامیه دولت تانگشان، چند کارخانه باید در طول بازی‌های المپیک نرخ بهره‌برداری را تا 50 درصد کاهش دهند.

تانگشان و هاندان بزرگ‌ترین قطب‌های فولادسازی چین هستند.

برخی از معامله گران گفتند که انتظار می‌رود کاهش تولید فولاد در هبی باعث افزایش قیمت‌ها پس از تعطیلات سال نو شود.

اما از آنجایی که چین رشد اقتصادی را به عنوان اولویت اصلی خود در سال 2022 قرار داده است، تعدادی از تاجران گفتند که کاهش کلی تولید فولاد در خارج از هبی در سال 2022 نسبت به سال 2021 سختگیرانه تر خواهد بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors