جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 30 دی 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی و جهانی تابع عرضه و تقاضا / اقتصاد جهانی تحت تاثیر کرونا

مدیرعامل فولاد سفید دشت گفت:عرضه و تقاضای محصولات فولادی همواره یکی از معیارهای تعیین کننده قیمت در بازارهای داخلی و جهانی است و اگر طرح های عمرانی سرعت بگیرند، تقاضا و قیمت نیز روند افزایشی خواهند داشت، اما بازار در حال حاضر وضع مشخصی ندارد.

قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی و جهانی تابع عرضه و تقاضا / اقتصاد جهانی تحت تاثیر کرونا عینک فولادی قیمت جهانی فولاد

محمود ارباب زاده در گفتگو با فولادبان درباره پیش‌بینی قیمت محصولات فولاد در سال 2022 میلادی افزود: پیش بینی قیمت‌ها در سال آینده میلادی برای محصولات فولادی کمی دشوار است چون وضعیت و شرایط سال آینده خیلی روشن نیست.

وی ادامه داد: شرایط بازار داخل دستکم با رکود همراه خواهد بود چون درحال حاضر رکود مصرف در کشور وجود دارد و به علت کاهش تقاضا، قیمت ها نمی تواند خیلی رشد داشته باشد.

این فعال صنعتی تصریح کرد: اگر مصرف محصولات فولادی افزایش پیدا کند و ساخت پروژه‌ها سرعت بگیرد و طرح‌های عمرانی بیشتر شوند، مصرف و قیمت افزایش پیدا خواهد کرد. به این دلیل که اکنون مصرف خیلی پایین آمده است و قیمت‌ها هم افزایشی نخواهد شد و حتی میل به کاهش دارد.

ارباب زاده گفت: خوب شدن بازار فولاد و محصولات فولادی بستگی به طرح‌های عمرانی دارد، اگر پروژه‌های عمرانی سرعت بگیرند، تقاضای محصولات فولادی و قیمت نیز روند افزایشی خواهند داشت و بازار هم بطور مستقیم تحت تاثیر این تقاضا قرار خواهد گرفت، اما بازار در حال حاضر وضعیت مشخصی ندارد.

وی افزود: عرضه و تقاضا همواره یکی از معیارهای تعیین کننده قیمت محصولات فولادی و دیگر کالاها و محصولات است. بازار محصولات فولادی در داخل اگر مصرف نداشته باشد به طور معمول با رکود مواجه خواهد شد و اگر حتی محصولات فولادی همچنان تولید و عرضه شوند تولیدکنندگان در شرایط رکود مجبورند تولیدات خود را با قیمت کف بفروشند.

مدیرعامل فولاد سفید دشت ادامه داد: به نظر می‌رسد بازارهای جهانی تابع ویروس کرونا و شیوع سویه امیکرون قرار گرفته و قطعا شیوع ویروس کرونا روی رشد اقتصادی کشورها تاثیرات قیمتی زیادی می‌گذارد و قیمت‌های جهانی کاملا تحت تاثیر این ویروس است.

ارباب زاده تصریح کرد: اگر چنانچه بحران امیکرون و ویروس کرونا در سال آینده پایان بگیرد در چنین شرایطی باز هم نمی‌توان تحلیل خاصی ارائه کرد چون بازار تابع عرضه وتقاضا و شرایط است و نمی توان تحلیل مشخصی داد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors