جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 28 دی 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

شفاف‌سازی، قدمی بزرگ به سوی بهبود عملکرد صنایع/ با تولید کننده رفتار سلیقه‌ای نکنید

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه ثبت اطلاعات واحدهای معدنی در سامانه جامع تجارت موجب شفاف‌سازی فعالیت‌ها می‌شود، گفت: با شفاف‌سازی اطلاعات می‌توان به تکمیل بهتر زنجیره و همچنین صادرات محصولاتی باکیفیت‌تر و ارزش افزوده بالاتر حرکت کرد؛ به شرطی که وزارت صمت و سازمان‌های مختلف هم از تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای بپرهیزند.

شفاف‌سازی، قدمی بزرگ به سوی بهبود عملکرد صنایع/ با تولید کننده رفتار سلیقه‌ای نکنید عینک فولادی

بهرام شکوری در گفتگو با فولادبان افزود: اگر بتوانیم در حوزه معدن و زنجیره وابسته به آن یک اتاق شیشه‌ای برای اطلاعات آن به وجود آوریم، می‌توان موفقیت در این زمینه حاصل شود. با این کار هم می‌توانیم حقوق دولتی را از معدنکاران بگیریم، هم می‌توانیم تولید را افزایش دهیم . در نهایت، چهارچوبی ایجاد خواهد شد تا فعالان بخش معادن با کمترین آسیب به طبیعت و محیط زیست بتوانند فعالیت‌های معدنی خود را توسعه دهند.

شکوری با تأکید بر اینکه بخش معدن دارای ظرفیت در زمینه اشتغال و تولید است، گفت: این بخش توانایی دارد تا چندین برابر درآمدهای نفتی برای کشور درآمد ایجاد کند و بهترین جایگزین برای صادرات نفت باشد. در آینده‌ای نزدیک دنیا به سمت تولیدات کم‌کربن حرکت خواهد کرد و انرژی‌های پاک را جایگزین سوخت‌های فسیلی کند که در این صورت دیگر درآمد نفتی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: این روزها تلاش ما در راستای تولید نفت و گاز بیشتر است تا بتوانیم ظرفیت صادرات خود را افزایش دهیم و به صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر روی بیاوریم. در نهایت با تکمیل زنجیره بتوانیم محصولات و آلیاژهای فولادی و غیر فولادی باکیفیت‌تری را تولید کنیم تا بتوانیم سهمی را در بازارهای خارجی داشته باشیم.

عضو اتاق بازرگانی ایران تأکید کرد: باید بیشتر تلاش کنیم تا پنجره واحد و شفافیت در صنعت فولاد ایجاد شود و اطلاعات و آمار را همه دستگاه‌ها در اختیار وزارت صمت قرار دهند. همچنین وزارت صمت و سایر نهادها در عملکردهای خود شفاف‌سازی را اعمال کنند تا تکلیف صنایع مشخص باشد و با فعالان معدنی و صنعتی سلیقه‌ای رفتار نشود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors