جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 28 دی 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

تخفیف یا خودکشی؟/ضربه مهلک کاهش قیمت‌های صادراتی به چرخه تولید فولاد

یک فعال صنعت فولاد با اشاره به اینکه قیمت‌های صادراتی مقاطع طویل نباید پایین‌تر از مواد اولیه‌ باشد، گفت: کاهش قیمت و تخفیف‌های عجیب در صادرات باعث می‌شود زنجیره فولاد ضربه شدیدی بخورد و اعتبار فولاد ایران در بازارهای جهانی از دست برود.

تخفیف یا خودکشی؟/ضربه مهلک کاهش قیمت‌های صادراتی به چرخه تولید فولاد عینک فولادی

محمدرضا هوشمند در گفتگو با فولادبان در رابطه با کاهش قیمت فولاد صادراتی به منظور حفظ روند صادرات افزود: یکی از مواردی که به صورت مکرر در صنعت فولاد مشاهده می‌شود فروش محصولات فولادی با قیمت‌های پایین و تخفیف‌های عجیب به کشورهای خارجی است که می‌تواند ضرر بسیار زیادی به منافع ملی کشو و صنعت فولاد داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کشور، اگر نرخ شمش فولادی درصدی از قیمت‌های جهانی پایین‌تر باشد، باعث نمی‌شود تا اتفاق خاصی بیفتد، اما اگر قیمت هر محصول انتهایی زنجیره فولاد مانند میلگرد، از قیمت ماده اولیه خود (شمش) کمتر باشد، می‌تواند تأثیری منفی در جوامع بین‌المللی و صادرات کشور داشته باشد.

این فعال صنعت فولاد تصریح کرد: وقتی چنین اتفاقی در بازارهای بین‌المللی برای یک محصول میانی بیفتد، فولاد میانی هم در این بازارها تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و نرخ شمش نیز در بازارهای جهانی از حد معقول خود فاصله می‌گیرد و قیمت محصولات میانی زنجیره تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. در نتیجه به نرخ صادراتی فولاد میانی هم ضربه مهلکی می‌زند که در کل، اثرات مخربی روی زنجیره فولاد خواهد گذاشت.

هوشمند درباره اقداماتی که می‌توان برای مقابله با کاهش بیش از حد قیمت‌های محصولات فولادی برای صادرات، گفت: با توجه به استانداردسازی شرایط کشور و نرخ‌گذاری که در حال حاضر انجام می‌شود، وزارت صمت می‌تواند شرایطی را ایجاد کند و قیمت محصولات صادراتی را به گونه‌ای اعلام کند که تأثیر منفی روی زنجیره‌های دیگر نداشته باشد و درصدی از قیمت‌های جهانی بتوانیم تخفیف بدهیم مشروط بر اینکه از نرخ مواد اولیه محصول پایین‌تر نباشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors