جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 25 دی 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

سایه سنگین بحران انرژی بر صنایع فولادی جهان/ بخش بالا دستی معادن نیازمند سرمایه گذاری است

یک کارشناس صنعت فولاد با اشاره به اینکه بحران انرژی اصلی‌ترین خطر صنایع فولاد است، گفت: صنعت فولاد و صنایعی انرژی‌بری که در دنیا فعالیت دارند، در سال جدید میلادی با چالشی به نام چالش انرژی مواجه هستند که به تازگی این چالش برای صنایع دنیا برجسته‌تر شده است و به نظر می‌رسد این روند ادامه داشته باشد.

سایه سنگین بحران انرژی بر صنایع فولادی جهان/ بخش بالا دستی معادن نیازمند سرمایه گذاری است عینک فولادی

حسام‌الدین والی در گفتگو با فولادبان افزود: ایران مدت زیادی است با کمبود انرژی برای صنایع مواجه است. یکی از مزیت‌هایی که صنعت فولاد طی سالیان گذشته داشت این بود که هزینه انرژی و قیمت مواد اولیه ارزان بود، اما حالا که قیمت مواد اولیه با قیمت جهانی محاسبه می‌شود و قیمت انرژی هم طی چند مرحله گران شده و در بودجه سال 1401 این میزان افزایش پیدا خواهد کرد، باعث می‌شود حاشیه سود صنایع کمتر شود.

این کارشناس صنعت فولاد تصریح کرد: بهتر است مسئولان کشور تمرکز خود را در سال جدید میلادی روی صنایع بالادستی یعنی بخش معدن بگذارند و سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این بخش انجام شود. در کنار این، زیرساخت‌هایی از جمله پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و زنجیره تأمین انرژی صنایع باید توسعه پیدا کنند و اولویت اصلی دولت باید در این قسمت‌ها باشد چراکه سرمایه‌گذاری در بخش پایین‌دست به اندازه کافی انجام شده است.

والی گفت: سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیرساختی صنعت باعث خواهد شد تا تولیدکنندگان فولاد و مقاطع طویل در تأمین مواد اولیه و سوخت مورد نیاز خود راحت‌تر باشند. ما در تابستان شاهد کمبود برق و در زمستان شاهد کمبود گاز هستیم و این مشکلات باعث خواهد شد تا صنعت فولاد از برنامه تولید 55 میلیون تن فولاد در سال 1404 دور شود.

وی با تأکید بر اینکه کاهش تولید در آینده منجر به از دست رفتن بازارهای صادراتی خواهد شد، اضافه کرد: وقتی یک شرکت خارجی با صنایع فولادی ما قرارداد می‌بندد، در نظر دارد ما همه جوانب را بررسی کرده‌ایم، اما قطعی ناگهانی برق و گاز باعث خواهد شد تا کارخانه‌ها در اجرای تعهدات خود و تحویل دادن به موقع سفارش، به طرف قرارداد دچار مشکل شوند و این باعث بدنام شدن شرکت‌های فولادی ما در جهان خواهد شد.

این کارشناس صنعت فولاد تصریح کرد: واجب‌ترین وظیفه دولتمردان در سال‌های پیش رو سرمایه‌گذاری در بخش تأمین انرژی و همچنین، صنایع بالادستی مانند معدن، کنسانتره و گندله‌سازی است تا عرضه‌ها افزایش پیدا کنند و تولید کشور در صنعت فولاد شکوفا شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors