جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 دی 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اعتراض صنعت فولاد ترکیه به وضع تعرفه ضد دامپینگ از سوی آمریکا

صادرکنندگان ترکیه می‌گویند که تعرفه ضد دامپینگ تحمیل‌شده توسط ایالات‌متحده بر کویل نورد گرم ترکیه ناعادلانه است

اعتراض صنعت فولاد ترکیه به وضع تعرفه ضد دامپینگ از سوی آمریکا اخبار

به گزارش پایگاه خبری فولادبان، اوگور دالبلر، معاون رئیس اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه (ÇIB) گفت: عوارض ضد دامپینگ توسط ایالات‌متحده بر کویل نورد گرم از ترکیه منصفانه نیست.

وزارت بازرگانی ایالات‌متحده در 6 ژانویه نرخ‌های عوارض ضد دامپینگ را برای محصولات فولادی نورد گرم استرالیا، برزیل، ژاپن، کره جنوبی، هلند، ترکیه و بریتانیا وضع کرد.

کویل نورد گرم ترکیه مشمول عوارض 24.32 درصدی است که به طور قابل توجهی بالاتر از محدوده 4.15 تا 6.77 درصدی تعیین شده در دستور اصلی عوارض در 3 اکتبر 2016 است.

دالبلر گفت: «وزارت بازرگانی ایالات‌متحده برای محافظت از تولیدکنندگان آمریکایی دوباره حاشیه‌های مصنوعی را محاسبه کرد. حاشیه اولیه محاسبه شده برای ترکیه باید پس از سه تصمیم دادگاه حذف می‌شد، اما سه سال برای ترکیه هزینه داشت. حواشی ایجاد شده مبتنی بر واقعیت نیست. نه تنها ایالات‌متحده بلکه اتحادیه اروپا نیز همین گرایش را دارد. هدف این است که به تولیدکنندگان داخلی زمان داده شود و صادرکننده را خسته کند. ما اخیراً برای تصمیمات اتحادیه اروپا نیز به دادگاه رفته‌ایم. ما در چنین مواردی از حقوق خود دفاع خواهیم کرد. این قابل قبول نیست که کسانی که در مورد تجارت منصفانه صحبت می‌کنند چنین تصمیماتی را با نادیده گرفتن قوانین اتخاذ کنند.

تعرفه‌های ضد دامپینگ اعمال شده بر کویل نورد گرم ترکیه در سال 2016 توسط ایالات‌متحده در سال 2019 حذف شد.

کمیسیون اروپا هم از سال 2018 اقدامات حفاظتی را بر فولاد وارداتی به اتحادیه اروپا اعمال کرده است.
یکی از تولیدکنندگان فولاد ترکیه گفت: «ترکیه به یک بازار آزاد تبدیل شده است، اما وقتی ترک‌ها سعی در صادرات دارند، همه درها یکی یکی بسته می‌شوند. زمان آن فرا رسیده است که مدیران اجرایی قبل از توقف تولید کارخانه‌های ترکیه اقدام کنند.

ترکیه در ژانویه 2021 تحقیقات ضد دامپینگ را از اتحادیه اروپا و کره جنوبی در مورد کویل نورد گرم آغاز کرد، اما این تحقیقات هنوز رسمی نشده است.

این کشور همچنین دارای حقوق ورودی است، اما رژیم فرآوری داخلی این کشور به صادرکنندگان محصولات نهایی فولاد اجازه می‌دهد تا بدون عوارض گمرکی فولاد را وارد کنند، مشروط بر اینکه محصولات خود را صادر کنند.

بر اساس گزارش موسسه آماری ترکیه (TUIK)، ترکیه در ژانویه تا سپتامبر 2021، 6 میلیون و 722 هزار و 904 تن فولاد وارداتی داشته است که نسبت به 5 میلیون و 319 هزار و 263 تن در دوره مشابه سال 2020، 26.39 درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش TUIK، در مدت مشابه، صادرات فولاد ترکیه با 10.28 درصد افزایش به 4,433,369 تن در مقایسه با 4,020,107 تن در سال قبل از آن رسید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors