جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 20 دی 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش تقاضای سنگ آهن به دنبال افزایش تقاضای فولاد در سال 2022/ استفاده از سنگ آهن باید مدیریت شده باشد

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه در سال جدید میلادی شاهد افزایش تقاضای فولاد سنگ آهن هستیم، گفت: صنعت فولاد برای تحقق اهداف سال 1404 باید برنامه‌های توسعه‌ای خود را به آب‌های جنوبی کشور منتقل کند تا فشاری را برای تأمین منابع سنگ آهن خود احساس نکند.

افزایش تقاضای سنگ آهن به دنبال افزایش تقاضای فولاد در سال 2022/ استفاده از سنگ آهن باید مدیریت شده باشد عینک فولادی قیمت آهن قراضه

بهرام شکوری در گفتگو با فولادبان افزود: با وجود اینکه بسیاری از کشورها برای تولید فولاد از قراضه به عنوان ماده اولیه استفاده می‌کنند و با توجه به تغییراتی که در چند ماه اخیر در زیرساخت تولیدکنندگان فولاد در جهان در حال رخ دادن است، سنگ آهن به دنبال افزایش تقاضای فولاد، با افزایش تقاضا مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تقاضای کشوری مانند چین بعد از ماه ژانویه روی بازار جهانی سنگ آهن تأثیر مستقیم دارد، تصریح کرد: قیمت سنگ آهن در کارنامه 50 سال گذشته خود همیشه دچار نوسان شده، اما قیمت سنگ آهن به طور متوسط یک روند صعودی داشته است و به نظر می‌رسد در آینده نیز نیاز به این ماده اولیه بیشتر خواهد شد.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: کشور ما از نظر ذخایر سنگ آهن غنی است و این ذخایر اغلب غیرفعال هستند، اما در حوزه اکتشاف اقدامات اساسی اتفاق نیفتاده است. در روزهای اخیر یک سرمایه‌گذاری در اکتشاف معادن صورت گرفته است که حدود 3 تا 4 درصد به میزان ذخایر سنگ آهن کشور اضافه خواهد کرد و به نظر می‌رسد اگر بتوانیم اکتشاف معادن کشور را تکمیل کنیم، ذخایر سنگ آهن می‌توانند افزایش پیدا کنند.

شکوری تأکید کرد: نیاز کشور به سنگ آهن مستلزم نگاه ما به آینده و مدیریت صحیح زنجیره فولاد است. گاهی اوقات فولادسازان با ترس درباره این مسئله حرف می‌زنند که ممکن است در آینده با کمبود سنگ آهن روبه‌رو شویم که این حرف قابلیت تأیید دارد و اگر مصرف ما از این ماده اولیه به درستی مدیریت نشود، قطعا به این مشکل بر خواهیم خورد.

وی اضافه کرد: ما در افق 1404 برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به تولید 55 میلیون تن فولاد برسیم و با این روندی که به سمت آن حرکت می‌کنیم، قطعا رسیدن به این هدف بعید به نظر نمی‌آید، اما باید به این نکته توجه کرد که با تولید 55 میلیون تنی، حدود 17.7 میلیون تن فولاد مازاد در کشور خواهیم داشت و این سؤال مطرح می‌شود که آیا این سیاست، سیاست درستی است؟ آیا قصد صادرات فولاد را داریم؟

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: اگر می‌خواهیم توسعه‌ای در داخل کشور انجام دهیم، باید توسعه‌های خود را به سمت سواحل جنوبی کشور سوق دهیم. در حال حاضر حدود 11 میلیون تن در سواحل جنوبی ظرفیت‌سازی شده است و این میزان باید به حدود 18 میلیون تن برسد تا بتواند حدود 50 میلیون تن سنگ آهن را از طریق واردات تأمین کند و فشار کمتری به ذخایر داخلی وارد کند و طبیعتا صنایع جنوب شور با شیرین‌سازی آب خلیج فارس مشکل آب را هم نخواهند داشت.

شکوری گفت: با توسعه صنایع در جنوب کشور حوزه حمل و نقل هم تحت فشار قرار نمی‌گیرد و صادرات محصولات نیز از خلیج فارس راحت‌تر صورت می‌گیرد، ولی شاهد مدیریت اشتباه زنجیره هستیم و توسعه‌های صنعت فولاد بیشتر در بخش مرکزی در حال رخ دادن است. با توسعه صنایع جنوب کشور، مشکلی با تأمین سنگ آهن به منظور تحقق اهداف 1404 و همچنین تا چند سال بعد از آن نخواهیم داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors