جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 15 دی 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش درآمد شهرداری‌ها با حذف کد ایسیک/ اغلب شاغلان صنف ضایعات از خانوارهای کم برخوردار هستند

رئیس اتحادیه صنف دفاتر فروش آهن اصفهان گفت: کد ایسیک "رسته شغلی ضایعات" بدون توجه به معیشت افراد شاغل دراین رسته و از کار بیکار شدن آنها حذف شد و به نظر می‌‎رسد حذف این کد بهانه‌ای برای شناسایی سارقین انبارهای بزرگ ضایعاتی دزدی و فروشندگان اموال سرقتی است.

افزایش درآمد شهرداری‌ها با حذف کد ایسیک/ اغلب شاغلان صنف ضایعات از خانوارهای کم برخوردار هستند عینک فولادی

اکبر شمشیری در گفتگو با فولادبان افزود: جمع آوری، فروش ضایعات و بازیافت برای بیکاران، کودکان کار، کشاورزان بی‌آب، پناهندگان افغان، بازنشسته‌‎های کم درآمد و کارگران ساختمانی که براثر توقف فعالیت‌های عمرانی بیکار شده‌اند، آخرین روزنه امید برای کسب درآمد و معیشت آنان است و این افراد ناچارند به کاری دست بزنند تا معیشت خانواده را در این گرانی افسار گسیخته تامین کنند.

وی ادامه داد: یکی دو ماه قبل بازرسی استان اصفهان به اتحادیه صنفی آهن فروشان دستور داد واحدهای ضایعاتی بدون پروانه را شناسایی کند که 186 واحد فروش ضایعات بدون پروانه شناسایی شد و به آنها ابلاغ شد مجوز فعالیت دریافت کنند.

این فعال صنفی گفت: پس از این ابلاغ اتحادیه صنفی آهن و فولاد اصفهان، افراد شاغل در این حوزه اقدام به ثبت نام، تهیه مدارک اخذ پروانه برای انجام کارهای مقدماتی، مراجعه به اتحادیه، اماکن و دارایی و مراحل قانونی کردند اما در ادامه مسیر کدهای ضایعات آهن و فولاد در سامانه اصناف ایرانیان بسته شد و اتحادیه متاسفانه پاسخی برای متقاضیان پروانه نداشت.

وی با طرح این سوال مبنی بر اینکه آیا در سطح شهر سرقت موبایل، کیف، ماشین و دیگر سرقت‌ها انجام نمی شود ادامه داد: دزدی و سرقت به علت بحران اقتصادی فعلی، رکود، بیکاری، تورم و مشکلاتی که کشور درگیر آن است همه جا مشاهده می شود ولی اگر بخواهیم تعدادی بیکار شوند و یک شغل از بین برود قطعا شمار بیشتری به جمعیت بیکاران افزوده خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف دفاتر فروش آهن اصفهان با اشاره به نشست مشترک این اتحادیه با نماینده شهرداری و نماینده صنف پلاستیک و مقوا گفت: تحقیقاتی که اتحادیه صنفی آهن فروشان از ماشین های بازیافت و وانت انجام داده به این نتیجه رسید که صاحبان و جمع آوری کنندگان ضایعات پس از اخذ مجوز ضایعات جمع آوری شده را کیلویی دو هزار تومان به شهرداری می‌فروشد در حالیکه همین ضایعات را هم می‌توانند کیلویی 9 هزار تومان هم به فروش برسانند.

شمشیری افزود: بنظر می‌رسد جمع آوری و فروش ضایعات و بازیافت آنها به تجارتی پرسود برای شهرداری تبدیل شده زیرا درآمد حاصل از ضایعات به افرادی که بیکارند و دنبال امرار معاش هستند نمی‌رسد بلکه انتفاع شهرداری از محصولات بازیافتی چون آهن، فلزو هر محصول دیگری چندین برابر افراد شاغل در این رسته شغلی است.

وی ابراز امیدواری کرد با بررسی حذف کد ایسیک و رسته شغلی ضایعات در نشست اتحادیه‌های صنفی که قرار است به زودی در تهران برگزار شود معضل صنفی مربوط به ضایعات روند بهبودی و حل مشکل را طی کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors