چشم انداز نامشخص برای سنگ آهن در 2022

هرچه به پایان سال جاری میلادی نزدیک تر شده با رشد خوش بینی ها نسبت به سال آینده که ناشی از گزارش افت موجودی انبارهای چین و روند نسبتا افزایشی قیمت فولاد جهان است،قیمت سنگ آهن با تعادل بیشتری روی ریل صعودی حرکت می کند.

به گزارش فولادبان، براساس گزارشات معاملات بازار بورس سنگاپور طی این هفته قیمت این نهاده مهم صنعتی در کانال 120 دلاری نوسان صعودی داشته است و حجم معاملات نیز نسبت به هفت های گذشته بیشتر و باثبات تر شده است.

علاوه براین معاملات بورس دالیان چین نیز در آخرین جلسه معاملاتی که جمعه برگزار شده شاهد جهش 3.4 درصدی به دلیل افزایش ذخیره سازی در این کشور برای تحویل ماه ژانویه که به منظور استفاده در جشنواره بهاره پیش رو انجام می شود،بوده است.

البته برخلاف اروپا و آمریکا که پس از توافق تعرفه ای شاهد رشد معاملات فولادی و تولید آن هستند براساس آمار منتشر شده از سوی رگولاتور بازار فولاد چین حجم تولید میلگرد،ورق گرم و انواع دیگر محصولات فولادی همگی منفی بوده و سیر نزولی بالای 3 درصدی داشت است.

موسسه MEPS ایتالیا در گزارشی درباره شرایط بازار فولاد جهانی در سال آینده میلادی نوشته است که چشم انداز برای آغاز سال 2022 به دلیل موج دیگری از کرونا که سراسر جهان را فراگرفته مبهم است. سویه تهدید آمیز آُمیکرون ممکن است روند بهبود بازار فولاد را کند کند. بسیاری از خریداران نگران سقوط قیمت در ماه های آینده هستند. روندهای متفاوت، در سه منطقه مورد تحقیق، در کوتاه مدت پیش بینی شده است.

به عقیده برخی از تحلیلگران بازارهای بین المللی از آنجا که مدتی است روندهای دو بازار فولاد و سنگ آهن تقریبا از هم متمایز شده است،نمی توان روی رشد بیش از این قیمت سنگ آهن صرفا به دلیل خوش بینی ها به تولید و فروش فولاد جهانی حساب بسیاری باز کرد؛هرچند که این اتفاق بی تاثیر نیز نخواهد بود.

با همه این اوصاف؛ تا امروز چشم انداز روشن و دقیقی پیش روی بازار سنگ آهن جهانی وجود نداشته و همچنان گمانه زنی های بسیار و همچنین متفاوتی رقم خورده که گاها تغییر اساسی نیز داشته است،بنابراین همچنان برای تحلیل دقیق چشم انداز 2022 این بازار زمان مناسب فرا نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *