جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 دی 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استارت سبز بورس و بازگشت اقبال به سهم‌های بزرگ

 بورس در اولین روز معاملات، با بازگشت اقبال به سهم‌های بزرگ خود سبز به پایان رسید و شاخص کل 26 هزار واحد رشد کرد.

به گزارش فولادبان، معاملات روز جاری بورس به گونه‌ای رقم خورد که حجم و ارزش معاملات نسبت به روزهای قبل رشد کرده بود و با مورد استقبال گرفتن سهم‌های بزرگ بازار، شاخص کل از هفته قبل بالاتر آمد. کارشناسان بازار سرمایه علت اصلی رشد شاخص کل را سیگنال‌های مثبت ارسال شده از سوی سیاستمداران و همچنین، رفع انسداد کدهای معاملاتی خاص می‌دانند، اما در مورد آینده بازار معتقدند این هفته تقابل بین خریداران و فروشندگان در کانال یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد به ما نشان خواهد داد که امکان برون‌رفت از کانال نزولی وجود دارد یا خیر.

شاخص کل بورس در جریان معاملات امروز 26 هزار و 513 واحد رشد کرد تا روی نقطه یک میلیون و 385 هزار و 537 واحدی به کار خود پایان دهد. شاخص کل هم‌وزن این بازار با افزایش 4 هزار و 164 واحدی، رقم 361 هزار و 929 واحد را نشان داد و شاخص فلزات اساسی هم با رشد 21 هزار و 155 واحدی، به یک میلیون و 114 هزار و 218 واحد رسید.

امروز، نمادهای «خودرو»، «فولاد»، «فملی»، «کالا»، «شپنا»، «شتران» و «خساپا» بیشترین تراکنش را در بازار داشتند. نمادهای «فارس»، «فملی»، «فولاد»، «شستا»، «کگل»، «کچاد» و «وامید» نیز تأثیر مثبت در روند حرکتی شاخص کل داشتند. سه گروه فلزات اساسی، خودرو و شیمیایی هم بیشترین ارزش معاملات را در میان صنایع داشتند.

نمادهای فولادی بازار سرمایه در میان نمادهای متعادل بازار بودند؛ به طوری که «فسازان»، «فسبزوار» و «کویر» نمادهای قرمز این صنعت بودند و نمادهای «فجر»، «فپنتا» و «فنورد» بیشترین رشد را تجربه کردند. دو نماد معدنی «کچاد» و «کگل» هم در معاملات امروز وضعیت مناسبی را پشت سر گذاشتند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors