جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 02 دی 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تشکیل “سازمان فولاد” سیستمی منسجم برای حضور تمام فعالان زنجیره فولاد

اغلب تصمیمات و سیاست‌های صنعت فولاد را سرمایه گذاران و فولاسازان  بزرگ برای تمام زنجیره می‌گیرند و دیگر فعالان صنعت هیچ نقشی در این تصمیم گیری ندارند که بنظر می‌رسد باید برای این موضوع فکری اساسی کرد.

رئیس هیات‌ مدیره اتحادیه صنف آهن و فولاد استان همدان گفت: باید با تشکیل سازمانی بنام “سازمان فولاد” اجماعی از تمام فعالان صنعت فولاد ایجاد شود تا فعالان این حوزه ضمن اطلاع از سیاستگذاری‌ها و تصمیمات صنفی و صنعتی، در تدوین و تهیه آن نیز نقش داشته باشند.

مجید سیمین‌پور حذف کد ایسیک رسته شغلی ضایعات را در سامانه صنفی ایرانیان غیردقیق و غیر کارشناسی خواند و افزود: امیدواریم این موضوع با پیگیری رئیس اتاق اصناف و وزارت صمت زودتر رفع و رجوع و حل شود.

وی ادامه داد: مسئله مهمی که روزبه روز حادتر می‌شود تعدد سامانه‌هایی است که در دو سال اخیر تعدادشان بیشتر و التزام به اجرای آن از ابتدا تا انتهای زنجیره فولاد تاکید شده است. قوانین سخت وغیر قابل اجرا، مشکلات و معضلات زیادی را برای فعالان این صنعت و صنف فراهم می‌کند، ابطال مجوز و مدارک شغلی فعالان صنفی در صورت عدم رعایت قوانین قطعا  پیامدی جز بیکاری و از دست دادن شغل، نخواهد داشت.

سیمین‌پور گفت: اجرای چنین شرایطی نیاز به مطالعات کارشناسی دارد و ثبت مشخصات و کد ملی و اسم خریدار و فروشنده در سامانه‌ها، نه تنها موجب دقت در معاملات نخواهد شد بلکه مشکلاتی را هم برای واحدهای خرد و کوچک ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: درخواست  کد ملی،  ثبت نام مشتری و پرسش و پاسخ‌هایی ازاین قبیل در سامانه‌هایی مانند سامانه جامع تجارت، نه تنها به ترغیب و تشویق معاملات نمی‌انجامد بلکه باعث از دست رفتن مشتری می‌شود و باید برای اعضای پرشمار صنفی توزیع کنندگان سراسر کشور فکری منسجم و هدفمند کرد.

رئیس اتحادیه صنف آهن و فولاد استان همدان گفت: پیشنهاد من این است، سازمانی به نام “سازمان فولاد” ایجاد شود که هرنوع تصمیم‌گیری صنفی و صنعتی با حضور افراد این سازمان در هر رسته گرفته شود اما متاسفانه زنجیره فولاد و به ویژه توزیع کنندگان آهن و فولاد با وجود شمار زیادی از اعضا در سطح کشور چنین سیستم منسجمی ندارند.

سیمین پورافزود: اغلب تصمیمات و سیاست‌های صنعت فولاد را سرمایه گذاران و فولاسازان  بزرگ برای تمام زنجیره می‌گیرند و دیگر فعالان صنعت هیچ نقشی در این تصمیم گیری ندارند که بنظر می‌رسد باید برای این موضوع فکری اساسی کرد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors