جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 17 آذر 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

حذف کد ایسیک رسته شغلی ضایعات بدون اطلاع قبلی بوده است / ضایعات آهن و فولاد پسماند نیست

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: بخشی از مواد اولیه آهن و فولاد در کشور ضایعات آهن است و محصولاتی مانند میلگرد، تیرآهن و موارد مشابه با این مواد اولیه ساخته و روانه بازار می‌شود اما متاسفانه دستگاه‌های غیرمتخصص در امور اتحادیه‌ها می‌کنند و آرامش یک صنف را بر هم می‌زنند.

حمید رضا رستگار در گفتگو با فولادبان افزود: قراضه و ضایعات آهن آلات پسماند و زباله نیست که ارگانی مثل شهرداری بیاید و چنین ادعایی داشته باشد و مانع از صدور مجوز برای این رسته شغلی شود. کد ایسیک از هفته جاری از سامانه ایرانیان اصناف حذف شده و موجب اخلال در روند عادی فعالیت های اتحادیه توزیع کنندگان آهن و فولاد در چند شهر و استان شده است.

وی ادامه داد: انتظار ما به عنوان یک تشکل صنفی قانونی این است که اگر قرار است یک قانون و دستورالعمل به هر دلیلی اجرا یا متوقف شود، قبل از اجرا یا توقف آن قانون یا دستورالعمل، نظام صنفی از آن اطلاع داشته باشد و از آنجا که این قانون مرتبط با فعالیت تولیدی است باید اطلاع رسانی دقیق شود.

مشاور رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: متاسفانه دوشنبه هفته جاری تعدادی از اتحادیه‌های استانی تماس گرفتند و خبر از قطع و حذف کد ایسیک برای صدور و تمدید مجوز دادند و با بسته شدن کد ایسیک رسته قراضه برخی استان‌ها برای صدور مجوز با مشکلاتی مواجه شده‌اند. اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن آلات و فولاد از وزارت صمت و اتاق اصناف ایران  پیگیری کرد اما درباره بسته شدن کد صدور مجوز ضایعات در سامانه ایرانیان اصناف هنوز نتیجه مشخصی به دست نیامده است و دلیل ممانعت از صدور کد هنوز مشخص نیست.

وی افزود: هر اتحادیه صنفی معمولا  15 رسته توزیعی و شغلی دارد که موضوعات مختلف فولادی از جمله برشکاری و قراضه در این رسته ها جایگزاری و تعیین شده است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران با بیان اینکه باعث تاسف است که بدون اطلاع اتحادیه صدور مجوز قراضه متوقف شده تصریح کرد: باید هر موضوع ، قانون و یا فعالیتی باید قبل از انجام ان با برگزاری جلسه، ارسال نامه و هر روش دیگری اطلاع رسانی شود و درباره حذف و مسدود شدن آن استدلال کنند زیرا این رفتارها موجب مشکلات متعدد برای مردم خواهد شد.

رستگار گفت: بخش عمده ای از ضایعات و آهن قراضه  بعنوان ماده اولیه محصولات تولیدی آهن و فولاد است و با انجام فعالیت های تولیدی به عنوان یک محصول و ماده مصرفی فولادی به بازار عرضه می شود و بازیافت ضایعات را همکاران ما انجام می دهند و با امکانات کم آنها را تبدیل به میلگرد و تیرآهن می کنند و در چرخه مصرف قرار می دهند. قراضه و ضایعات آهن آلات مانند پسماند نیست که ارگانی مثل شهرداری بیاید و ادعا کند قراضه آهن آلات پسماند است، ضایعات زباله نیستند که به عنوان پسماند از آنها نام برده شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران ادامه داد: رسته شغلی ضایعات آهن آلات نمی‌تواند ربطی به شهرداری یا ارگان‌های دیگر داشته باشد و متاسفانه قبل از اینکه بیایند اطلاع بدهند تصمیمات غلطی را می‌گیرند که عوارض و تبعات زیادی دارد و برای مردم مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. از این رو روش‌های اجرای نادرست باید اصلاح شود و هر ارگانی به خودش اجازه ندهد در امور داخلی اتحادیه‌ها دخالت کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors