جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 12 آذر 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

فولادسازان نگران قطع برق هستند

یک مقام وزارت صمت بیان کرد: علاوه بر موضوع سهمیه‌بندی گاز، اکنون ما نگران قطعی برق هم هستیم زیرا سوخت مایع در نیروگاه‌ها محدودیت مصرف پیدا کرده و میزان آن بسیار پایین آمده است.

واردات فولاد انگلستان

امیرصباغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو در گفتگو با فولادبان عنوان کرد: وزارت نفت و وزارت صنعت مذاکراتی در خصوص ایجاد ساختار در بورس انرژی برای عرضه گاز و برق به صنایع بزرگ انجام داده‌اند و کارگروه‌هایی به منظور بررسی دقیق و نحوه اجرای آن در بورس انرژی تشکیل داده‌اند و در حال حاضر بر روی آن مطالعه می‌کنند و زمان تشکیل آن اطلاع‌رسانی خواهد شد، البته چند ماهی تا اجرایی شدن آن فاصله است.

وی تصریح کرد: شرکت ملی گاز جدول قطعی گاز زمستان را به صنعت فولاد و سیمان ابلاغ کرده است ولی چون صنعت سیمان می‌تواند از سوخت جایگزین استفاده کند با صنعت فولاد که خوراک اصلی آن گاز است شرایط متفاوتی دارد.

صباغ گفت: اعتراض وزارت صنعت درباره سهمیه‌بندی گاز موجب تجدید نظر و اصلاح جداول شرکت ملی گاز در قطعی گاز شده است ولی اکنون ما نگران قطعی برق هم هستیم زیرا سوخت مایع در نیروگاه‌ها محدودیت مصرف پیدا کرده و میزان آن هم خیلی پایین آمده است.

وی افزود: در این شرایط به نظر می‌آید استاندارد تولید برق را در کشور کم کنند یا ناچارند از گاز صنایع بیشتر کم کنند و اجازه دهند نیروگاه‌ها کار کنند که وزارت صمت دارد روی این موضوع با وزارت نیرو مذاکره می‌کند و منتها اخبار جالبی از این موضوع نیست.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو گفت: وزارت نفت به مأموریت و وظیفه‌اش که تأمین سوخت نیروگاه‌ها در تابستان بوده عمل نکرده است و سطح بیشتر مخازن نیروگاه‌ها پایین آمده و ممکن است صنعت برق را با مشکل مواجه کند و خود صنایع هم الان مشکل دارند.

صباغ افزود: موجودی سوخت نیروگاه فولاد مبارکه هم‌اکنون شش میلیون متر گازوئیل است در حالی که پیش‌بینی 32 میلیون لیتر گازوئیل شده بود و بایستی تأمین می‌شد.

وی ادامه داد: در صورت قطعی گاز سوخت نیروگاه مبارکه برای حدود 30 روز پیش‌بینی شده بود، ولی مقدار موجودی فعلی برای کمتر از 20 روز خواهد بود که موجب بحران در بخش تولید صنایع ناشی از قطعی گاز و برق خواهد شد و امیدواریم با مدیریت بجا در آینده بهتر بتوانند تصمیم بگیرند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors