جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 11 آذر 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

وزارت نفت در قطع گاز بین پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها تبعیض قائل می‌شود

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو گفت: طبق اعلام شرکت ملی گاز، سوخت مصرفی گاز پتروشیمی‌ها فقط 22 درصد محدود خواهد شد ولی گاز صنایع فولاد تا 50 درصد محدودیت خواهد داشت که موجب اعتراض وزارت صنعت شده است.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو در پاسخ به سؤال فولادبان و اظهارات مدیرعامل دیسپاچینگ شرکت ملی گاز درباره تصمیم هیات دولت مبنی بر اولویت تخصیص گاز برای بخش خانگی و تجاری گفت: هیات دولت اعلام کرده گاز باید به بخش خانگی اختصاص داده شود ولی آیا اعلام نکرده گاز پتروشیمی‌ها باید قطع شود؟

امیر صباغ افزود: طبق اعلام شرکت ملی گاز، سوخت مصرفی گاز پتروشیمی‌ها فقط 22 درصد محدود خواهد شد ولی گاز صنایع فولاد تا 50 درصد محدودیت خواهد داشت.

وی ادامه داد: این تصمیم مستقیم وزارت نفت است و هیچگونه هماهنگی با وزارت صنعت معدن، تجارت نشده است. ما مشکلی نداریم که سیاست کشور بر تأمین گاز خانگی باشد ولی الباقی گاز باید اولویت‌بندی شود که به شرکت‌های تابعه وزارت نفت داده شود و به صنعت و شرکت‌های صنعتی داده نشود این موضوعی است که همواره به آن اعتراض داشته‌ایم و به نظرم اعتراضی منطقی و درست است.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو تصریح کرد: سهمیه‌بندی گاز برای کل صنایع اعمال می‌شود نه فقط صنعت فولاد و سیمان و متاسفانه قطعی برق در تابستان هم عمدتاً برای صنایع بود ولی پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها آسیب زیادی ناشی از قطعی برق نداشتند.

صباغ گفت: وزارت صنعت همواره به این سیاست معترض بوده است و فکر می‌کنم اعمال سیاست‌های چندگانه در بطن یک کشور منصفانه و عاقلانه نیست و انتظار داریم نهادهای قانون گزار و نظارتی روی این موضوع حساس باشند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors