جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 29 آبان 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قطعی گاز، افزایش قیمت آهن اسفنجی را به دنبال دارد

یک فعال صنعت فولاد گفت: بورس کالا با برنامه‌ریزی صحیح در عرضه آهن اسفنجی و حذف تریدرها از بازار می‌تواند علیرغم سهمیه‌بندی گاز، تنظیم مناسبی در نرخ محصولات فولادی داشته باشد و نگرانی بازار را از تأمین مواد اولیه آهن اسفنجی، رفع کند.

محمدرضا هوشمند

محمدرضا هوشمند در گفتگو با فولادبان افزود: زمستان امسال با توجه به کمبود گاز، قطعی گاز صنایع را خواهیم داشت ولی پیامد قطعی گاز به زنجیره فولاد با ضربه‌ای که قطعی برق در تابستان امسال به تولیدات ما زد، قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: قطعی گاز از هفته قبل آغاز شده اما با توجه به اینکه تولیدکنندگان از هفته‌ها قبل، آهن اسفنجی را برای تولیداتشان ذخیره و انبار کرده‌اند، نگرانی کمتری برای آنان برای تولیدات میانی فولاد وجود دارد.

این فعال صنعت فولاد گفت: اما در عین حال با سهمیه‌بندی گاز نگرانی افزایش نرخ آهن اسفنجی و ترس از نبود مواد اولیه بین تولیدکنندگان ایجاد شده است و به‌نوعی نگرانند در بازار محصولات فولادی، آهن اسفنجی هم با کمبود مواجه شود.

هوشمند با اشاره به الزام عرضه آهن اسفنجی به بورس کالا افزود: بورس کالا با الزام تولیدکنندگان به عرضه کارخانه‌های آهن اسفنجی به‌نوعی ذهنیت افزایش نرخ و نگرانی از بابت کمبود آهن اسفنجی در آینده را به بازار منتقل کرده است.

وی افزود: اگر بورس کالا در عرضه آهن اسفنجی برنامه‌ریزی درست داشته باشد و به درستی تریدرها را از بازار حذف کند، می‌تواند تنظیم مناسبی در نرخ محصولات فولادی داشته باشد و نگرانی بازار و تولیدکنندگان را از تأمین مواد اولیه آهن اسفنجی که در دو سه هفته اخیر وجود دارد، رفع کند.

این فعال صنعت فولاد با طرح این سؤال که برنامه‌ریزی بورس کالا چگونه باید باشد که هم نرخ و هم عرضه را کنترل کند، ادامه داد: رفع نگرانی بازار از نبود آهن اسفنجی و حل چالش قرارداد جدید پرمیوم از دیگر مسائلی است که بازار فولاد را تحت تأثیر جدی قرار خواهد داد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors