جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 24 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

همکاری برد – برد ایران و افغانستان در حوزه معدن

دبیر انجمن سنگ‌آهن ایران گفت: همکاری معدنی افغانستان با ایران به‌ویژه در چارچوب سیاست معدن‌کاری فراسرزمینی، همکاری برد برد برای دو کشور است.

همکاری برد - برد ایران و افغانستان در حوزه معدن اخبار فولاد

سعید عسگرزاده در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان درباره همکاری‌های ایران و افغانستان در حوزه معدن افزود: کشور افغانستان همسایه شرقی ماست لذا هرگونه معامله و همکاری معدنی می‌تواند برای هر دو کشور مطلوب باشد و از طرفی پایین بودن هزینه‌های حمل‌ونقل محصولات و معاملات، به صرفه بودن روابط اقتصادی دو کشور را توجیه می‌کند.

وی ادامه داد: افغانستان از کشورهایی است که به محصولات نهایی فولاد ایران نیاز بسیار زیادی دارد و نیاز به محصولات فولادی ایران زمینه‌ساز توسعه و گسترش همکاری دو کشور خواهد بود.

دبیر انجمن سنگ‌آهن ایران تصریح کرد: افغانستان در جهت سیاست کلی معدن‌کاری فراسرزمینی به‌عنوان یکی از نقاط مهم و استراتژیک برای ایران محسوب می‌شود و حتی در زمانی که راه‌آهن خواف – هرات افتتاح می‌شد در گفتگو با فرماندار خواف این نکته را متذکر شدیم که همکاری ایران و افغانستان، یک قرارداد برد – برد برای دو کشور خواهد بود.

عسگرزاده گفت: ایران و معدن‌کاران ایرانی سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در شرق کشور انجام داده‌اند و اگر معدن‌کاران ایرانی بتوانند در افغانستان مواد معدنی را استحصال و استخراج کنند و به واحدهای تولیدی و صنایع معدنی ایران منتقل کنند، هم می‌توانند ظرفیت واحدهای تولیدی را افزایش دهند و با ظرفیت کامل کار کنند و تولیدشان را افزایش دهند و هم اینکه در معادن افغانستان ایجاد اشتغال کنند.

وی افزود: بسیاری از مناطق معدنی افغانستان اکتشاف نشده و مطالعات معدنی به‌گونه‌ای که پاسخگوی تمام ظرفیت معدنی افغانستان باشد، انجام نشده است لذا افغانستان می‌تواند از دانش فنی ایران استفاده کند.

دبیر انجمن سنگ‌آهن ایران ادامه داد: افغانستان می‌تواند با حفظ و حراست از منابع زیرزمینی و معدنی خود راه‌های اکتشاف و استخراج را از ایران فرابگیرد و ضمن درآمدزایی، راهی برای توسعه فعالیت‌های معدنی خود با کمک ایران داشته باشد.

عسگرزاده افزود: معدن‌کاری فراسرزمینی موضوعی راهبردی و مهم برای ایران به‌ویژه تشکل‌های بخش خصوصی و اتاق بازرگانی است و از برنامه‌های جدی کوتاه‌مدت و بلندمدت است که قطعاً دنبال خواهد شد.

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors