شیوه‌نامه جدید مدیریت بازار فولاد علاج درد تورم نیست

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه دولت مشکل گرانی و تورم را اشتباه گرفته است، گفت: شیوه‌نامه جدید برای مدیریت بازار فولاد هدف مشخصی ندارد و مشکلات افزایش قیمت کالاها با ارائه شیوه‌نامه‌های مختلف حل نخواهد شد.

بهادر احرامیان در گفتگو با فولادبان در رابطه با پیشنهاد ارائه‌شده توسط ایمیدرو برای مدیریت بازار فولاد گفت: این شیوه‌نامه مدیریت بازار شبیه به شیوه‌نامه قبلی و طرح عرضه کلیه محصولات زنجیره فولاد در بورس کالاست، اما در ابتدا باید هدف و منظور از مدیریت بازار را مشخص کرد. ابتدا باید معلوم شود که قصد داریم قیمت‌ها را پایین بیاوریم یا هدف دیگری داریم.

وی با اشاره به اینکه ایراد اصلی در افزایش قیمت فولاد، تورم موجود در کشور است، افزود: در حال حاضر، مسئولان کشور مشکل تورم را با گرانی اشتباه گرفته‌اند و به همین دلیل، انگشت اتهام به سمت صنایع و کارخانه‌ها گرفته می‌شود در صورتی که این تفکر اشتباه است و تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان تحت تأثیر این تورم قرار دارند و ضربه می‌خورند و با این رویه‌ها تنها آدرس اشتباه به خودمان می‌دهیم.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: اگر دلار را هم در روند قیمت‌گذاری فولاد تأثیر ندهیم، برخی از افرادی که سرمایه‌گذار و سوداگر هستند، می‌دانند که به دلیل تورم و تقاضا، به هر نحو قیمت فولاد بالا خواهد رفت که در این صورت باید حالا به جنگ مصرف‌کنندگان رفت.

احرامیان در پایان اضافه کرد: با وجود وضعیت موجود در بازار فولاد، ارائه شیوه‌نامه‌ها و همچنین وضع قوانین جدید پایانی نخواهد داشت و به جای ارائه کردن طرح‌های مختلف در بازارهای متفاوت برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، بهتر است دولت فکری به حال تورم داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *