ایده تشکیل کنسرسیوم معدنی در اتاق بازرگانی مطرح است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران گفت: تشکیل کنسرسیوم معدنی اکنون در حد یک پیشنهاد است و اعضای آن با کار کارشناسی تعیین و مشخص خواهد شد اما پس از بررسی نهایی قطعاً کنسرسیوم‌های مختلفی تشکیل خواهد شد که هریک از کنسرسیوم‌ها می‌تواند در حوزه سنگ، اکتشاف، ماشین‌آلات و حتی فرامرزی فعالیت کند.

ابراهیم جمیلی در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم‌های معدنی افزود: این کنسرسیوم‌ها هنوز تشکیل نشده است اما تشکیل کنسرسیوم به پیشنهاد آقای اکبریان رئیس انجمن سنگ ایران در نشست اخیر کمیسیون صنایع معادن اتاق مطرح و قرار شد تا با انجام کار کارشناسی چارچوب خوبی برای آن تدوین شود.

 

وی تصریح کرد: در این کنسرسیوم‌ها قرار است با تمرکز و همسو کردن نیروها و فعالیت‌های معدنی و فولادی به کارها نظم بخشیده شود که به نظر می‌رسد ازنظر فنی یک گام به جلو باشد و موجب گسترش همکاری‌های فنی شود.

 

عضو ارشد اتاق بازرگانی ادامه داد: با تشکیل کنسرسیوم‌های معدنی پتانسیل شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و معدنی در انجام فعالیت‌ها و کارهای بزرگ بیشتر خواهد شد که اینها بری از جزییات فعالیت‌های کنسرسیوم است.

 

جمیلی گفت: تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی متاسفانه در ایران کمتر توجه شده ولی در دیگر کشورها از مزایای کنسرسیوم خیلی خوب استفاده می‌شود.

 

وی افزود: تشکیل کنسرسیوم اکنون در حد یک پیشنهاد است و اعضای آن با کار کارشناسی تعیین و مشخص خواهد شد اما باید گفت اعضا بر اساس پیشنهادات انجام شده به‌زودی اعلام خواهد شد.

 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: پس از بررسی نهایی قطعاً کنسرسیوم‌های مختلفی تشکیل می‌شود که یکی از کنسرسیوم‌ها می‌تواند در خصوص بحث سنگ یا اکتشاف، ماشین‌آلات و… باشد که امید است این کنسرسیوم‌ها برای معادن کشور نتیجه‌بخش باشد و معادن را فعال‌تر کند.

 

جمیلی ادامه داد: کنسرسیوم‌ها باید موجب افزایش سرمایه‌گذاری‌های معادن شود و به‌نوعی با تسهیل‌گری و هماهنگی بین تشکل‌ها و انجمن‌های مختلف، منافع آنها را تأمین کند.

 

در نشست اخیر کمیسیون صنایع و معادن اتاق ایران مهرداد اکبریان نایب رئیس کمیسیون پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم معدنی را به اعضا داد و خواستار آن شد تا بررسی مشکلات معدنکاری فراسرزمینی، همچنین تشکیل کنسرسیوم‌های معدنی و ایجاد کلینیک‌های معدنی جزو اولویت‌های کار این کمیسیون در دوره جدید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *