تحلیل MiningWeekly از سقوط قیمت سنگ‌آهن

در حالی که مشکلات بدهی در معاملات بازار املاک چین به چشم‌انداز تقاضای فولاد ضربه می‌زند، قیمت سنگ‌آهن به پایین‌ترین حد خود در 18 ماه اخیر سقوط کرد.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان،‌نشریه MiningWeekly نوشته است:‌ بازار مواد اولیه فولادسازی تحت تأثیر تلاطم‌های طولانی‌مدت در بخش املاک چین که فعالیت‌های ساخت‌وساز را تحت‌فشار قرار داده است، قرار گرفته است. ترس از بازار املاک و مستغلات در این هفته در بحبوحه سقوط اوراق قرضه و دور دیگری از فشارهای نقدینگی برای گروه توسعه‌دهنده چین اورگراند عمیق‌تر شد.

بان پنگ، تحلیلگر Maike Futures در این باره گفت: بخش املاک با فروش ضعیف و بودجه محدودتر مواجه است، بنابراین انگیزه زیادی برای افزایش کار ساخت‌وساز وجود ندارد. اگر فولادسازان شروع به ذخیره‌سازی مجدد برای فصل زمستان کنند، قیمت سنگ‌آهن ممکن است بهبود یابد، اما ما فاقد یک محرک اساسی برای بازگشت بزرگ هستیم.

سقوط اخیر نشان‌دهنده یک چرخش بزرگ برای بازارهای آهن پس از افزایش تقاضا در نیمه اول با اوج اقدامات محرک چین در دوره همه‌گیری کرونا بود. اکنون، اهرم‌زدایی پکن در املاک و کاهش رشد اقتصادی، فضای روانی بازار را تحت تأثیر قرار داده است. سنگ‌آهن حدود دو سوم از رکورد خود در ماه می‌کاهش یافته است.

زنجیره تأمین فولاد نشانه‌های زیادی از سستی را نشان می‌دهد. تولید کارخانه‌های بزرگ چینی در پایان اکتبر نزدیک به 20 درصد کاهش یافت. ذخایر سنگ‌آهن به بالاترین حد خود از آوریل 2019 رسیده است و با کاهش قیمت فولاد، حاشیه سود کارخانه تحت‌فشار قرار گرفته است. معاملات آتی برای میلگرد، محصول کلیدی مورد استفاده در ساخت‌وساز، به پایین‌ترین سطح خود از سال گذشته رسیده است.

در مورد اینکه آزمون استرس پکن در بازار املاک چقدر طول خواهد کشید و سیاستگذاران تا چه اندازه برای مهار بخشی که موتور حیاتی رشد اقتصادی چین بوده است، تاکید دارند تردید وجود دارد. گروه گلدمن ساکس می‌گوید تحمل دولت در برابر دردهای اقتصادی کوتاه‌مدت بسیار بیشتر از قبل است.

Huatai Futures در یادداشتی در این باره نوشت: بدون هیچ گونه محرک سیاستی، چشم‌انداز مصرف مصالح ساختمانی در آینده تاریک باقی می‌ماند. مصرف فولاد در میان احساسات ضعیف‌تر و هوای سردتر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *