جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 19 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کنترل خرده‌فروشان محصولات فولادی با سامانه جامع تجارت

عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران با اشاره به اینکه سامانه جامع تجارت دست رانت‌خواران را از زنجیره فولاد قطع خواهد کرد، گفت: سامانه جامع تجارت روند سختی در کنترل خرده‌فروشان بازار ایجاد خواهد کرد زیرا بازار توزیع محصولات فولادی به صورت سنتی کار می‌کند.

مصطفی عبدالهی در گفتگو با فولادبان در رابطه با سامانه جامع تجارت و نقش آن در تنظیم بازار فولاد کشور گفت: این سامانه می‌تواند کمک بسزایی در تولید و توزیع محصولات ابتدایی زنجیره تا محصولات نهایی داشته باشد و قطعاً با این سامانه مواد اولیه تا رسیدن به مقصود یعنی تبدیل شدن به مقاطع طویل به راحتی پیگیری می‌شوند و کنترل خاصی می‌شود روی محصولات زنجیره داشت.

وی با اشاره به اینکه توزیع محصولات فولادی پس از تولید در کارخانه‌ها همچنان به صورت سنتی انجام می‌شود، افزود: به نظر می‌رسد نظام توزیع کشور در ثبت اطلاعات در این سامانه با مشکلات زیادی روبه‌رو شود و از طرفی این مسئله امکان‌پذیر نیست زیرا بحث ثبت و فروش آن‌ها و کنترل مبادی فروش نیاز به کنترل‌کنندگان زیادی دارد.

عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران تصریح کرد: به هر حال، کنترل خرده‌فروشان به دلیل تعدد فعالان این حوزه زیاد خواهد بود و امکان‌پذیر نیست، اما هدف از به وجود آمدن این سامانه جلوگیری از فعالیت دلالان در بازار فولاد و افزایش قیمت بیش از حد روی مواد اولیه است.

عبدالهی درباره اطلاعات لازم در نظر گرفته شده برای بارگذاری در این سامانه گفت: ما معتقدیم، ثبت اطلاعات از سنگ‌آهن تا محصولات نهایی هیچ مشکلی ندارد و حتی به زنجیره کمک شایانی خواهد کرد، اما وقتی هدف ثبات بازار و تورم نابجای قیمت و وابسته نبودن قیمت‌ها به دلار است، باید گفت که حلقه گمشده زنجیره فولاد در توزیع مواد اولیه است که امیدواریم با سامانه جامع تجارت کمکی به زنجیره شود که هم موجودی انبارها و هم قیمت تمام‌شده محصولات به وضوح مشخص شود و هم سوبسیدی که به کارخانه‌های بالادستی داده می‌شود، به پایین‌دستی‌ها منتقل شود و به مردم برسد.

وی در پایان اضافه کرد: سامانه جامع تجارت قطعاً به حذف شدن رانت در زنجیره فولاد کمک خواهد کرد زیرا با ثبت موجودی انبارها و قیمت تمام‌شده محصولات، مابه‌التفاوت درصد بالای سود در کل زنجیره مشخص خواهد شد و معلوم می‌شود کدام بخش از زنجیره از رانت سوبسید استفاده می‌کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors