وعده وزارت نیرو برای تأمین برق فولادسازان در نیمه دوم امسال عملیاتی نیست

مدیرعامل و عضو هیات عامل فولاد سفیددشت گفت: وعده وزارت نیرو برای تأمین ده هزار مگاوات برق با ایجاد نیروگاه و توسعه شبکه برق و گاز در نیمه دوم امسال عملیاتی نیست زیرا ایجاد یک نیروگاه دستکم دو تا سه سال زمان می‌خواهد.

محمود ارباب‌زاده در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به قرارداد همکاری وزارت صمت و وزارت نیرو برای تأمین برق فولادسازان افزود: طبق این قرارداد همکاری وزارت نیرو باید ده هزار مگاوات برق فولادسازان را تأمین کند.

وی ادامه داد: با وجود وعده وزارت نیرو برای تأمین ده هزار مگاوات برق اما باید دانست ایجاد نیروگاه و توسعه شبکه برق یا گاز زمان زیادی می‌خواهد و فکر نمی‌کنم به نیمه دوم امسال وصال بدهد و حتی انتقال و تصفیه گاز هم زمان زیادی خواهد برد.

عضو هیات عامل فولاد سفیددشت تصریح کرد: دستکم دو تا سه سال زمان لازم است که یک نیروگاه ایجاد شود تا بتواند برق و گاز مصرفی کارخانه‌های تولید فولاد را تأمین کند.

ارباب‌زاده گفت: ساخت یک نیروگاه مستلزم انعقاد قرارداد، ساخت، ورود تجهیزات و ایجاد آن است.

وی افزود: شاید نیروگاه خورشیدی زمان کمتری برای ایجاد آن بخواهد اما نیروگاه‌های سیکل ترکیبی یا نیروگاه‌های حرارتی در صورتی که همه عوامل ساخت و تجهیز باشد بالغ بر سه سال زمان می‌خواهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *