جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 16 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آغاز خرید از بورس کالا برای فعالانی که در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده‌اند

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: طی روزهای آینده فعالان صنعت فولاد که در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده اند می توانند از بورس کالا محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

عرضه شمش

سیف‌الله امیری در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به پیشنهادهای وزیر صمت درباره صنعت فولاد و بحث قیمت گذاری محصولات فولادی بر مبنای تولیدات داخلی افزود: اگر واحدهای تولیدکننده داخلی و انجمن ها و تشکل ها با ما همراهی کنند و به سود  معقول راضی باشند تعیین قیمت بر مبنای محصولات داخلی، شدنی است.

 

وی تصریح کرد: مواد  معدنی ما از معادن داخل کشور تامین می شود، کنسانتره ، گندله و آهن اسفنجی از معادن داخلی است و تولید هم در داخل و در کارخانه های تولیدی کشور انجام می شود و از خارج وارد نمی کنیم بنابراین تمامی این عوامل قابل کنترل و رصد است لذا به راحتی می توان در کاهش هزینه تولید و تعیین قیمت نقش موثر داشت و اصلاح ساختار صنعت فولاد را ایجاد کرد.

 

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با اشاره به الزام فعالان صنعت فولاد به ثبت در سامانه جامع تجارت و تاکید وزیر صمت گفت: از روزهای آینده فعالان صنعت فولاد که در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده اند می توانند از بورس کالا محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

 

امیری افزود: با ثبت اطلاعات فعالان صنعت فولاد در سامانه جامع تجارت ، دلال بازی و واسطه گری در بازار محصولات فولادی جمع خواهد شد و دیگر کار افرادی که شمش را با قیمت 14 هزار تومان از بورس کالا خریداری می کردند و خارج از این بازار، شمش را 18 هزار تومان به فروش می رساندند،  کساد خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در سامانه جامع تجارت 95 درصد فعالان صنعت سیمان تاکنون اطلاعات خود را به ثبت رسانده اند و در حوزه فولاد حدود 65 درصد کار پیشرفت داشته است البته فولادی ها ملزم به ثبت اطلاعات ماهانه خود در در بهین یاب هم هستند.

 

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با اشاره به حذف امضاهای طلایی از صنعت فولاد هم تصریح کرد: حذف امضاهای طلایی با وضع و ایجاد قوانین صریح و شفاف ممکن خواهد شد.

 

امیری گفت: ابلاغ دستور وزارت صمت به فولادسازان بزرگ مانند فولاد مبارکه و ذوب آهن  برای صادرات  20 هزار تن محصولات فولادی به گمرکات و حذف دفاتر تخصصی ، مانع از توقف طولانی و مراجعه مداوم به وزارت صنعت و حتی دموراژ محصولات در گمرک خواهد شد.

 

وی افزود: اجرای سیاست های کارشناسی شده بویژه در مبحث صادرات در واقع بنوعی حذف امضاهای طلایی در صنعت فولاد است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors