تحقیق و تفحص از سازمان بورس، نوشدارویی پس از مرگ سهراب

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از سازمان بورس در حال حاضر دلیل خاصی ندارد، گفت: این طرح نوشداروی پس از مرگ سهراب است است و کمیسیون اقتصادی مجلس با این طرح به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید.

مصطفی صفاری در گفتگو با فولادبان در رابطه با تصویب طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس در مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی با این طرح به دنبال نوشدارو پس از مرگ سهراب است چراکه کمیسیون اقتصادی قصد دارد عدم نظارت مسئولان این سازمان بر معاملات سال گذشته را بررسی کند.

وی در ادامه تصریح کرد: علت اصلی درخواست این بررسی، از دست رفتن سرمایه مردم در کشور است زیرا سال گذشته با سقوط 30 درصدی شاخص کل بعد از رسیدن آن به 2 میلیون واحد، حدود 70 میلیارد دلار از سرمایه آن‌ها از بین رفت.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه نتایج تحقیقات مجلس فایده چندانی نخواهد داشت، افزود: در حال حاضر، تیم جدیدی در سازمان بورس و اوراق بهادار شروع به فعالیت کرده‌اند و این نتایج به هیچ نتیجه خاصی نخواهد رسید و با توجه به عوض شدن رئیس سازمان و اعضای شورای عالی بورس، باید گفت که مجلس با این کار فقط نبش قبر کرده است.

صفاری درباره اثر این طرح روی معاملات بورس در کوتاه‌مدت گفت: اینگونه تحیقات به دلیل اینکه به بررسی مشکلات گذشته می‌پردازند، نمی‌توانند روی معاملات بازار تأثیر خاصی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *