جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 10 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

خرید از بورس کالا با دریافت «کد نقش» سامانه جامع تجارت

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: با ثبت اطلاعات تولیدکنندگان در سامانه جامع تجارت ، تمامی کالاها در زنجیره فولاد کد نقش خواهند گرفت و با ارائه آن می توانند از بورس کالا محصول و مواد اولیه خود را خریداری کنند.

سیف‌الله امیری در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به الزام اطلاعات تولیدکنندگان در سامانه جامع تجارت افزود: قرار است در سامانه جامع تجارت صفر تا صد اطلاعات تولیدکنندگان را وزارت صمت و سازمانهای استانی رصد کنند.

 

وی تصریح کرد: با ثبت اطلاعات تولیدکنندگان در سامانه جامع تجارت ، تمامی کالاها در زنجیره فولاد و برخی دیگر از کالاها از جمله سیمان و پتروشیمی کد نقش خواهند گرفت.

 

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت ادامه داد: تولیدکنندگانی که کد نقش نداشته باشند از این هفته نمی توانند از بورس کالا محصول و کالا خریداری کنند.

 

امیری افزود: برای خرید محصول و کالا از بورس کالا، تولیدکنندگان باید بطور کامل در سامانه جامع تجارت نام نویسی کرده باشند،  کد نقش گرفته باشند و فاکتورشان در سامانه ثبت شده باشد تا بتوانند فعالیت داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: تمام فعالیت های محصول و کالای تولیدی از زمان تولید ، عرضه به بورس کالا و رسیدن به دست مصرف کننده   و حتی قیمت و مقدار آن رصد می شود.

 

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: در این فرایند چنانچه فروشنده ای مثلا در استان خراسان فولاد را بالاتر از قیمت  محصول در استان لرستان بفروشد قابل رصد است و وزارت صمت به راحتی می تواند دلیل این تفاوت و افزایش قیمت را پیگیری کند  و اگر دلیل منطقی داشته باشد ،دلایلشان پذیرفته و اگر بدون دلیل باشد مجازات خواهند شد.

 

امیری درتوضیح کد نقش افزود: به محض نام نویسی تولیدکنندگان در سامانه جامع تجارت ، کد نقش به آنان اختصاص داده خواهد شد و به معنای تایید اطلاعات صاحب کد در سامانه جامع تجارت است.

 

وی تصریح کرد: با اخذ کد نقش ، تولیدکنندگان اطلاعات تمام فعالیت هایشان اعم از افزایش و کاهش تولید، افزایش قیمت و کاهش هزینه تولید ، حجم صادرات و …. در سامانه ثبت خواهد شد.

 

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در پایان گفت : اغلب تولیدکنندگان در حال ثبت اطلاعات  کالاها و محصولات تولیدی خود   در سامانه جامع تجارت هستند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors