جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 10 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اطلاعات زنجیره فولاد، یکپارچه می شود

مدیر پروژه رصد سیستمی زنجیره فولاد در وزارت صمت گفت: هریک از سامانه های اینترنتی وزارت صنعت در حوزه زنجیره فولاد ، کارکرد و ماهیت مشخصی دارند. وظیفه سامانه جامع تجارت، ثبت اطلاعات زنجیره فولاد از معدن تا محصول نهایی به منظور شفافیت زنجیره فولاد است.

مرتضی احمدی در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به تعدد سامانه های مختلف در زنجیره فولاد افزود: وجود این سامانه ها  از جمله  بهین یاب ، سامانه جامع تجارت و حتی بورس کالا هر یک کارکرد و وظیفه مشخصی دارند و اینطور نیست که در نوع فعالیت آنها تداخل وظیفه وجود داشته باشد.

 

وی ادامه داد: سامانه بورس کالا محلی برای عرضه و تقاضای محصولات و کالاهای فولادی است و سامانه و بازاری الکترونیکی برای خرید و فروش محصولات فولادی به حساب می آید.

 

مدیر پروژه رصد سیستمی زنجیره فولاد در وزارت صمت تصریح کرد: کارگزاران شرکت ها در بورس کالا ، هم محصولات فولادی خود را عرضه می کنند و هم محصولات فولادی مورد نیاز خود را خریداری  می کنند که  در این عملیات به طور قطع اطلاعات منتشر می شود اما ثبت اطلاعات موضوع جداگانه ای است.

 

احمدی درباره کارکرد سامانه بهین یاب وزارت صنعت هم گفت : در این سامانه واحدهای تولیدی (نه توزیعی ها یا فروشندگان آهن و فولاد) موظفند هر ماه یکبار، آمار کلی تولیدات خود را وارد سامانه بهین یاب کنند و میزان شمش یا هر محصول تولیدی دیگر خود را به این سامانه اعلام کنند.

 

وی افزود: درسامانه جامع تجارت جزییات اطلاعات در زنجیره فولاد از معدن تا محصول باید ثبت شود، اینکه چه کالایی تولید شده ، چه افراد یا شرکت هایی چه محصولاتی خریداری کرده اند، چه نوع محصولاتی تولید شده و حجم محصولات تولید شده چه میزان بوده ، اطلاعاتی است که تمام فعالان زنجیره فولاد باید در سامانه جامع تجارت به ثبت برسانند.

 

مدیر پروژه رصد سیستمی زنجیره فولاد در وزارت صمت تصریح کرد: بورس کالا محلی برای دادوستد و خرید و فروش کالاست ، بهین یاب محلی برای اعلام آمار ماهانه تولیدات محصولات فولادی و سامانه جامع تجارت سامانه ای برای ثبت اطلاعات محصولات فولادی است که از نظر من کاملا قابل تفکیک هستند وکسی که جزییات این سامانه ها را می داند مطلع است که کارکرد، اهداف وماهیت  این سامانه ها با یکدیگر تفاوت دارد.

 

احمدی افزود: با پیگیری های جدی وزیر صنعت تلاش می شود اطلاعات و داده ها به صورت یکپارچه در سامانه بهین یاب یا  وزارتخانه تجمیع شود.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors