جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش قیمت جهانی فولاد، فرصت صادراتی برای ایران است

یک فعال صنعت فولاد با اشاره به اینکه به تازگی محدودیت‌ها و شرایط خاصی در جهان باعث افزایش قیمت مواد اولیه تولید فولاد شده است، گفت: بالا رفتن بهای انرژی، محدودیت‌های صنعت فولاد چین و همچنین افزایش بهای انرژی باعث شده است تا نرخ جهانی فولاد روندی صعودی به خود بگیرد.

محمدرضا هوشمند در گفتگو با فولادبان در رابطه با وضعیت بازار فولاد و محصولات فولادی گفت: بر اساس اطلاعات انجمن جهانی فولاد، پس از کاهش 12.7 درصدی که در سال 2020 در تقاضای فولاد کشورهای توسعه‌یافته با توجه به شیوع ویروس کرونا داشتیم ، در سال 2021 حدود 12.2 درصد و در سال 2022، حدود 4.3 درصد افزایش تقاضا را مشاهده خواهیم کرد.

وی با اشاره به کند شدن رشد اقتصادی چین و محدودیت در تولید فولاد، تصریح کرد: محدودیت‌های تولید فولاد و افزایش نرخ انرژی در جهان، در نهایت باعث افزایش قیمت فولاد در سراسر جهان خواهد شد. از طرفی، قیمت آهن اسفنجی با قیمت قراضه آهن تطابق دارد و همچنان در حال افزایش است. با توجه به کمبود زغال سنگ و افزایش نرخ انرژی در هند، نرخ فولاد افزایش یافته است.

این فعال صنعت فولاد افزود: به تازگی محدودیتی برای ورود کانتینرهای محموله‌ای ایران در یکی از بنادر هند اعمال شده است که نگرانی را برای خریداران هندی در این بخش ایجاد کرده است و این محدودیت‌ها و نرخ‌های جهانی باعث شده است که نرخ مواد اولیه برای تولید فولاد، هزینه تمام شده تولید فولاد را بالا ببرد و در حال حاضر، قیمت‌ها همچنان صعودی هستند.

هوشمند درباره آینده این بازار گفت: پیش‌بینی می‌شود در چند ماه آینده افزایش نرخ‌های جهانی در بازار فولاد را شاهد باشیم. البته، در سال 2022، با توجه به تغییرات در آمریکای جنوبی و شرایط محدودکننده صنعت فولاد در چین و وضعیت به وجود آمده در هند، افزایش نرخ فولاد انکار نشدنی است.

وی تأکید کرد: نرخ سنگ آهن هنوز به ثبات نرسیده است و نرخ آهن اسفنجی با توجه به قیمت قراضه در حال خودنمایی است و در فولاد میانی هم شاهد افزایش نرخ هستیم. اگر سیاست‌های درستی از طرف وزارت صمت وضع شود و برنامه‌ریزی درستی در زمینه صادرات مواد معدنی داشته باشیم، می‌توانیم برای صادرات محصولات زنجیره فولاد اقدام کنیم و از کارخانه‌های فولادی حمایت کنیم.

این فعال صنعت فولاد در پایان افزود: تمامی این شرایط مستلزم این است که ابتدا تولید ثابت و متوازن در زنجیره فولاد داشته باشیم و از تولید حمایت کنیم تا بعد بتوانیم برای صادرات و بازاریابی تولیدمان اقدام کنیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors