جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 07 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اتحادیه اروپا برای پذیرش سهمیه‌بندی صادرات فولاد به آمریکا آماده می‌شود

بایدن آنطور که بروکسل امیدوار بود تعرفه‌های ترامپ را پس نگرفت. اکنون به نظر می‌رسد مقدمات یک معامله در اروپا با پذیرش سهمیه‌های نرخ تعرفه در حال شکل‌گیری است.

اتحادیه اروپا برای پذیرش سهمیه‌بندی صادرات فولاد به آمریکا آماده می‌شود

به گزارش پایگاه خبری فولادبان، سایت پولتیکو در گزارشی نوشت: اروپا در روزهای آتی به سمت توافقی برای پایان دادن به جنگ تجاری فرا آتلانتیک پیش می‌رود، اما به نظر می‌رسد این آتش‌بس اکنون به این معنی است که بروکسل باید سهمیه‌هایی را در مورد اینکه چه مقدار فولاد می‌تواند به ایالات متحده ارسال شود بدون پرداخت تعرفه‌های بالاتر بپذیرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ با اعمال تعرفه‌های گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم که به‌عنوان تهدیدی برای امنیت ملی طبقه‌بندی می‌شد، جنگ تجاری با اروپا را آغاز کرد. دیپلمات‌های اروپایی در ابتدا امیدوار بودند که واشنگتن این تعرفه‌ها را در زمان جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا حذف کند، اما او تمایلی به انجام این کار بدون کسب امتیاز برای حوزه‌های انتخابی کلیدی فولادسازی در آمریکا نداشت.

اکنون به نظر می‌رسد مقدمات یک معامله در اطراف اروپا در حال شکل‌گیری است که سهمیه‌های نرخ تعرفه را می‌پذیرد. این امر حذف فوری تعرفه‌های دوران ترامپ را تضمین می‌کند، اما به این معنی است که اگر صادرات اتحادیه اروپا از حد معینی فراتر رود، تعرفه‌های بالای فلزات اروپایی دوباره شروع می‌شود. مقامات اتحادیه اروپا این نوع اقدامات را در دوران ترامپ باج‌خواهی می‌دانستند، اما اکنون پذیرفته‌اند که ممکن است راه دیگری برای خروج از بن‌بست وجود نداشته باشد.

اعضای کمیسیون اروپا در دیدار با دیپلمات‌های تجاری در روز پنجشنبه، خوش‌بین بودند که می‌توان به توافق رسید. اما دیپلمات‌ها جزئیات بیشتری از هیچ راه‌حلی در آینده دریافت نکردند، زیرا این کمیسیون نمی‌خواهد مذاکرات با واشنگتن را تضعیف کند. افراد مطلع گفتند همچنین هنوز مشخص نیست که آیا این یک راه‌حل بلندمدت خواهد بود یا خیر.

ساعت در حال حرکت است زیرا بروکسل و واشنگتن ضرب‌الاجل خود را تا 1 نوامبر تعیین کرده‌اند تا اختلاف خود را حل کنند. تعرفه‌های تلافی‌جویانه اتحادیه اروپا بر محصولات آمریکایی، از جمله اقدامات متقابل علیه موتورسیکلت‌های هارلی دیویدسون و ویسکی بوربن، از اول دسامبر دو برابر خواهد شد و کمیسیون اروپا تقریباً به یک ماه زمان نیاز دارد تا پس از دستیابی به توافق، از تشدید آن عقب‌نشینی کند.

کارل تاچلت، مدیر روابط بین‌الملل و امور خارجی در گروه صنعت فولاد اتحادیه اروپا، یوروفر، گفت که توافق دوجانبه آینده شامل سهمیه‌بندی نرخ تعرفه خواهد بود. هر دو شریک به دنبال دستیابی به توافقی در مورد سهمیه‌بندی نرخ تعرفه هستند که جایگزین تعرفه واردات 25 درصدی فعلی شود.

تاچله گفت که جزئیات برای یوروفر برای ارزیابی نتیجه مذاکرات ضروری است. این عناصر شامل اندازه سهمیه اتحادیه اروپا، بخش‌های فرعی هر محصول و سهمیه‌های جداگانه برای کشورهای مختلف اتحادیه اروپا است.

هر دو طرف قبلاً گفته بودند که هر توافقی باید به همکاری برای رسیدگی به ظرفیت مازاد فولاد جهانی منجر شود. کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده، هفته گذشته در بروکسل به خبرنگاران گفت که مذاکرات در مورد چیزی فراتر از تعرفه‌ها بوده است.

صنعت فولاد خوش‌بین است که معامله‌ای پیدا شود. تاچله هم در این باره گفت: من بسیار شگفت‌زده خواهم شد که این امر کاملاً از مسیر خارج شود. او افزود که خطرات بسیار بیشتر از فولاد است.

او گفت: «دولت بایدن به تجدید روابط دوستانه‌تر و نگاه کردن به منافع مشترک بیشتر از رویکرد تقابل‌آمیز دولت ترامپ و رابرت لایتیزر [نماینده تجاری سابق آمریکا] علاقه دارد. بنابراین این زمینه‌ای است که واقعاً باید علاقه و انرژی زیادی برای یک معامله ایجاد کند.»

لابی آلومینیوم اروپا با راه‌حلی که شامل سهمیه‌بندی نرخ تعرفه است مخالف است و صرفاً خواستار لغو کامل تعرفه‌های امنیت ملی دوران ترامپ شد.

کمیسیون اروپا همچنین اصرار دارد که هیچ مبنای قانونی برای این تعرفه‌ها وجود ندارد.

اتحادیه اروپا به عنوان یک متحد قابل اعتماد ایالات متحده نمی‌تواند تهدیدی امنیتی برای ایالات متحده باشد. یک سخنگوی کمیسیون روز پنجشنبه گفت که تعرفه‌های ترامپ باید از بین برود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors