جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بین‌التعطیلین برای بورس آمد نداشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در اولین روز هفته معاملات در ناحیه قرمز به سر برد و افت شدیدی را پشت سر گذاشت.

بازار سرمایه

به گزارش فولادبان؛ بین‌التعطیلین این هفته برای بورس چندان روز خوشی نبود و با وجود حمایت خوب از سهام «فولاد» باز هم شاهد افت شدید شاخص کل بودیم. نماگر اصلی بورس امروز با ریزش 28 هزار و 689 واحدی، به یک میلیون و 407  هزار و 667 واحد رسید تا بار دیگر این بازار وارد فاز نزولی شود. برخی از کارشناسان بازار معتقدند یکی از دلایل افت این روزهای بورس ضعیف‌تر از حد انتظار بودن گزارش‌های برخی از نمادهاست.

شاخص کل هم‌وزن هم امروز حال خوشی نداشت و عرضه شدید سهام در بازار باعث افت شدید آن شد. نمادهای کوچک این روزها چندان مورد توجه معامله‌گران نیستند چراکه اخبار بنیادی درباره بیشتر سهم‌های شاخص‌ساز منتشر می‌شود؛ نه سهم‌های کوچک. این شاخص، با افت 9 هزار و 183 واحدی، امروز رقم 388 هزار و 78 واحد را ثبت کرد، اما شاخص فلزات اساسی که در ابتدا خوب آغاز کرده بود، در ادامه با افزایش 805 واحدی، رقم یک میلیون و 123 هزار و 3 واحدی را نشان داد.

نمادهای «فولاد»، «فسبزوار»، «شتران»، «خودرو»، «کیمیاتک»، «خساپا» و «فملی» بیشترین تراکنش را در بازار داشتند و نمادهای «پارسان»، «پارس»، «شپدیس»، «وغدیر»، «تاپیکو» و «فملی» هم بیشترین اثر منفی را روی شاخص گذاشتند، اما نماد فولاد تنها نماد با اثر مثبت روی شاخص بود. سه گروه فلزات اساسی، شیمیایی و خودرو نیز ارزش معاملات بالایی را ثبت کردند.

امروز به جز نماد «فولاد»، همه نمادهای فولادی قرمز به تن کردند و در این میان، «فپنتا»، «فجر» و «کاوه» بیشترین افت قیمت را در سهام خود تجربه کردند. دو نماد معدنی «کچاد» و «کگل» هم امروز افت یک درصدی پشت سر گذاشتند. نماد «ذوب» در بازار فرابورس، چندان وضعیت مناسبی نداشت و منفی بسته شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors