جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 28 مهر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جزئیات برگشت طرح فولادی مجلس/ پای پتروشیمی و مس هم به میان آمد

پس از یک سال کشمکش و انتظار طولانی‌مدت، طرح فولادی مجلس برای بررسی بیشتر توسط نمایندگان دوباره از صحن علنی به کمیسیون صنایع و معادن ارسال شد، اما دلیل این بررسی مجدد در کمیسیون چیز دیگری بود که عضو این کمیسیون گفت: دولت درخواست کرده دامنه این قانون زنجیره‌های دیگر مهم صنعتی را در بر گیرد.

به گزارش فولادبان؛ طرح فولادی مجلس که با نام طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد توسط کمیسیون صنایع و معادن مجلس با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار دو شوری شده بود، در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی پس از اظهار نظر دولت درباره این طرح و با رأی نمایندگان مجددا به کمیسیون صنایع و معادن بازگشت تا بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

علی جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: نظر وزارت صنایع، معادن و تجارت بر این بود که کمیسیون بتواند زنجیره صنایع مس و پتروشیمی را هم به این طرح اضافه شوند تا یک طرح جامع درباره سه صنعت فولاد، مس و پتروشیمی وجود داشته باشد. به این ترتیب، طرح به کمیسیون بازگردانده شد تا دوباره توسط اعضای آن تغییرات لازم را در طرح ایجاد کنند.

وی درباره زمان بررسی و بازگشت این طرح به مجلس تصریح کرد: به محض اینکه کمیسیون صنایع تغییرات را در این طرح را اعمال کند، طرح مجددا برای رأی‌گیری در نوبت قرار خواهد گرفت و نوبت آن در مجلس برای رأی گیری از بین نخواهد رفت.

جدی با اشاره تغییرمدام آیین نامه ها و شیوه نامه ها در این صنایع گفت: یکی از مهمترین مقدمات توسعه اقتصادی ثبات در تصمیم گیری است،با همکاری دولت و مجلس این طرح تغییر و برای همیشه قانون دائمی خواهیم داشت و فعالان اقتصادی و صنعتی از آفت تصمیم های یک شبه نجاب پیدا خواهند کرد.

گفتنی است، کلیات این طرح پیشتر در ۲۳ دی ماه سال گذشته، در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان رسیده بود و مقرر شده بود که جزئیات آن به صورت دو شوری مورد بررسی کمیسیون صنایع و معادن قرار گیرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors