جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 مهر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

واحدهای صنفی آمادگی حضور در سامانه جامع را ندارند/اجبار واحدها موجب تخلف می شود

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد استان تهران گفت: در نشست مشترک توزیع کنندگان آهن و فولاد با رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان پیشنهاد شد شرایطی فراهم شود که امکان استفاده و اجرای سامانه جامع تجارت برای تمام گروهها و واحدهای صنفی از جمله واحدهای صنفی کوچک و خرد فراهم شود زیرا استفاده از آن برای واحدهای کوچک هزینه آور، وقت گیر و درعین حال غیر قابل اجراست.  

حمید رضا رستگار در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به پیشنهادات وزیرجدید صمت و بکارگیری سامانه جامع تجارت در ثبت محصولات فولادی افزود: یکی از راهکارهای پیشنهادی وزیر صمت این است که با اجرایی شدن سامانه جامع تجارت تمامی فعالان صنعت فولاد بصورت فراگیر بتوانند حضور داشته باشند و کد فعالیت دریافت کنند.

وی با اشاره به نشست اخیر اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن و فولاد با رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تصریح کرد: در این نشست بعنوان توزیع کنندگان آهن و فولاد با مثبت خواندن بکارگیری سامانه جامع تجارت به اقای تابش پیشنهاد دادیم شرایطی فراهم شود که امکان استفاده و اجرای آن برای تمام گروهها و واحدهای صنفی ازجمله واحدهای صنفی کوچک و خرد فراهم شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد استان تهران ادامه داد: با توجه به تعدد سامانه هایی که دولت به منظور تنظیم بازار صنعت فولاد درنظرگرفته است، این سامانه ها برای واحدهای کوچک هزینه آور، وقت گیر و درعین حال غیر قابل اجراست.

رستگار افزود: امکان اجرای برخی قوانین در بسیاری از واحدهای صنفی و جامعه اصناف وجود ندارد وگاه یک واحد صنفی برای استفاده از این سامانه ها باید کلی وقت و زمان بگذارد تا یک شاخه تیر آهن بخرد ، لذا این موضوع باید در بحث تنظیم قوانین و رفع قوانین مزاحم برای کسب و کار بازنگری شود.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در نشست مشترک با رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان گفت : اغلب واحدهای صنفی آموزش لازم را برای بهره برداری مناسب ازسامانه جامع تجارت ندیده اند و ازسوی دیگر زیرساخت فرهنگی استفاده از سامانه هم برای آنان فراهم نشده است که با توجه به اجرایی شدن سامانه جامع تجارت باید توجه ویژه به این موضوع شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد استان تهران تصریح کرد: تدارک برخی سامانه ها برای استفاده افراد خاص سبب تخلف و ارتکاب جرایم اقتصادی دیگر فعالان صنفی که توان استفاده از این سامانه را ندارند ، می شود و در این شرایط  مقصر اصلی قانونگزار است که باعث تخلف فعال صنفی،صنعتی شده است.

رستگار گفت: در این نشست پیشنهادمشخص ما این بود که سازمان حمایت از مصرفکنندگان به گونه ای زمینه استفاده از سامانه جمع تجارت را فراهم کند که تمام واحدهای صنفی ضمن آموزش لازم برای استفاده از سامانه ، بتوانند وارد این سامانه شوند و اگر انجام نشود امکان ادامه کار چنین سامانه ای وجود نداشته باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors