جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 مهر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قیمت سنگ‌آهن طی 3 هفته 50 درصد افزایش یافت

قیمت سنگ‌آهن پس از هفته‌های نزول وحشتناک، دوباره صعودی شده است. قیمت‌های آتی سنگ‌آهن در روزهای گذشته افزایش شتابانی را ثبت کردند و در صدر لیست مواد اولیه قرار گرفتند که این امر ترس از نرخ بالای تورم در جهان را افزایش می‌دهد.

به گزارش فولادبان،بلومبرگ گزارش داده که قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی به دنبال افزایش حاشیه سود تولیدکنندگان فولاد چینی، نسبت به کف قیمتی اواخر ماه سپتامبر حدود 50 درصد افزایش یافت.

بر اساس یادداشت ویوک دار، تحلیلگر کالای بانک مشترک‌المنافع استرالیا، تولید فولاد در ماه اکتبر در برخی از مناطق چین مانند تانگشان، جیانگ سو، ژجیانگ و آنهویی افزایش می‌یابد و ممکن است تولیدات ماه نوامبر از میزان اکتبر فراتر رود.

الیزابت گینز، مدیرعامل گروه فلزات Fortescue هفته گذشته در اجلاس معدن فایننشال تایمز صحبت کرد که بازار سنگ‌آهن بسیار قوی است، هرچند قیمت‌ها اخیراً کاهش یافته است.

به گفته وین گوردون، استراتژیست UBS Group AG، قیمت این ماده معدنی تا سال آینده به 80 تا 90 دلار در هر تن کاهش می‌یابد.

محدودیت در تولید فولاد، در کنار سرکوب بازار مسکن و نگرانی در مورد کمبود برق، تقاضای سنگ‌آهن در چین را با مشکل مواجه کرده است.

کیو یهونگ، تحلیلگر شرکت Haitong Futures، در ماه سپتامبر، به بلومبرگ گفت: با افزایش مداوم محدودیت‌های مصرف انرژی، کار تعمیر و نگهداری کارخانه‌های فولاد در حال گسترش است و حجم فولاد ساختمانی به‌ویژه کاهش زیادی یافته است.

روز دوشنبه در بورس کالای سنگاپور، قیمت سنگ‌آهن با 10 درصد افزایش به 137.60 دلار در هر تن رسید. در حالی که معاملات آتی دالیان 4.6 درصد بالاتر بسته شد.

متال بولتن هم اعلام کرد، قیمت سنگ‌آهن در روز دوشنبه 11 اکتبر افزایش یافت و معاملات فعال در بنادر چین پس از پایان تعطیلات یک هفته‌ای روز ملی ادامه یافت.

بر اساس شاخص‌های قیمت سنگ‌آهن Fastmarkets، سنگ‌آهن با عیار 62 درصد به 135 دلار در تن، cfr کینگدائو رسید که 11.65 دلار در هر تن نسبت به هفته قبل افزایش نشان می‌دهد.

افزایش قیمت سنگ‌آهن به احتمال زیاد حاشیه سود کارخانه‌های فولاد را کاهش می‌دهد، زیرا ممکن است نتوانند هزینه‌های بالاتری را به بخش‌های پایین‌دستی مانند املاک منتقل کند.

سنگ‌آهن در ماه جاری با رشد 16 درصدی روبرو شده است زیرا برخی از فولادسازان چینی پس از دستیابی به کاهش بیشتر از حد انتظار تولید، فعالیت خود را از سر خواهند گرفت. بازار امسال به دلیل تعهد چین مبنی بر محدود کردن حجم تولید فولاد سالانه تحت تأثیر قرار گرفت: قیمت‌ها در ماه مه به علت رکورد افزایش تولیدات کارخانه‌ها افزایش یافت و سپس با تدابیر مقامات چین برای محدود کردن عرضه تا ماه سپتامبر کاهش یافت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors