جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 18 مهر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

انتظار فعالان بازار فولاد آلمان از کاهش قیمت‌ها

به گزارش فولادبان،براساس نظرسنجی ماهانه S&P Global Platts که در ماه اکتبر انجام شد، تولیدکنندگان آلمانی فولاد، خریداران نهایی، توزیع‌کنندگان و معامله‌گران بیشترین انتظار برای کاهش قیمت فولاد را در ماه اکتبر داشتند.

این نظرسنجی که برای جمع‌آوری شاخصی که قیمت‌ها را نشان می‌دهد مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ابتدای ماه جاری انجام شد و انتظار کلی از قیمت فولاد را در عدد 25 نشان داد که 31 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است و همه شرکت‌کنندگان تا حد زیادی امیدوار به کاهش قیمت فولاد هستند.

احساس قیمت‌گذاری فولاد از زمان کاهش قیمت‌ها در تابستان روند نزولی به خود گرفته است، زیرا واردات ارزان و کمبود نیمه‌رساناها مانع از مصرف فولاد از سوی صنعت خودرو شده و منجر به در دسترس بودن بیشتر فولاد می‌شود.

در ماه سپتامبر، وضعیت بازار اروپا در مورد قیمت و موجودی کالا بسیار نامعلوم بود، زیرا کمبود نیمه‌هادی، خودروسازان را مجبور به تولید مقطعی کرد، به طوری که یکی از تولیدکنندگان معروف مجبور شد تولید خود را از 24 ساعت شبانه‌روز به 5 روز در هفته کاهش دهد. تولیدکنندگان دیگر هم از توقف تولید خود خبر می‌دهند.

از آن زمان، فعالان بازار بسیار محتاط عمل می‌کنند تا قیمت‌های قابل اجرا را در زمانی که فعالیت معاملات به حداقل رسیده است، فاش کنند، به طوری که خریداران با ترس از کاهش قریب‌الوقوع قیمت‌ها، خریدهای خود را متوقف می‌کنند.

یک معامله‌گر اروپایی گفت: واردات در این دوره یک تهدید جدی است و با توجه به حل نشدن مسئله نیمه‌هادی‌ها در آینده قابل پیش‌بینی، تقاضای خودرو همچنان تحت‌فشار خواهد بود.

قیمت کویل نورد گرم از اوج خود در اواخر ژوئن 2021 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

در حالی که برخی از کارخانه‌ها اطمینان دارند که بخش‌های جانبی مانند ماشین‌آلات سنگین و صنایع ساختمانی قادر به جذب مازاد فولاد هستند، برخی از کارخانه‌های اروپایی حجم فولاد موجود را به صادرات منتقل کردند.

یک منبع کارخانه اروپایی گفت: لغو سفارشات توسط خودروسازی، کارخانه‌های فولاد اتحادیه اروپا را مجبور کرده تا حجم زیادی از محصولاتشان را به بازارهای صادراتی منتقل کنند.

یک توزیع‌کننده آلمانی هم عنوان کرد: کمبود تقاضای خودرو در سراسر اروپا باعث افزایش موجودی انبارهای فولاد می‌شود. موجودی‌ها در حال افزایش است و هیچ‌کس نیازی به خرید ندارد. مردم نشسته‌اند و منتظر هستند،کارخانه‌ها تخفیف بدهند.

شاخص موجودی انبارهای فولاد 77 بود که نشان می‌دهد حجم ذخیره بسیار بیشتر از سپتامبر، زمانی که شاخص 57 بود، افزایش یافته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors