جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 مهر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دولت بایدن: حفاظت از فولاد آمریکا یک مسئله امنیت ملی است

وزیر بازرگانی دولت جو بایدن با اتخاذ موضع قبلی دونالد ترامپ هشدار داد که حفاظت از فولاد آمریکا یک موضوع امنیت ملی است.

به گزارش فولادبان؛ در حالی که مقامات اروپایی و آمریکایی در تلاش برای جلوگیری از افزایش تعرفه‌ها در اواخر امسال هستند، وزیر بازرگانی دولت جو بایدن با اتخاذ موضع قبلی دونالد ترامپ هشدار داد که حفاظت از فولاد آمریکا یک موضوع امنیت ملی است.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، ترامپ در سال 2018 عوارض سنگینی بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا و دیگر کشورها وضع کرد و این اقدام را به دلایل بحث‌برانگیز امنیت ملی توجیه کرد.

اتحادیه اروپا با وضع تعرفه‌های خود بر طیف وسیعی از واردات آمریکا مقابله به مثل کرد، اما برنامه‌های خود برای افزایش این تعرفه‌ها را در ماه مه به منظور حل و فصل اختلافات متوقف کرد. این تعرفه‌ها قرار است در اوایل دسامبر اعمال شوند.

جینا رایموندو وزیر بازرگانی دولت جو بایدن در این باره به فایننشال تایمز گفت: ما دوست داریم به یک راه‌حل برسیم. ما باید از صنعت فولاد ایالات متحده محافظت کنیم. در 10 سال قبل از وضع تعرفه‌ها، ما هرگز از ظرفیت 80 درصد بیشتر برخوردار نبودیم. این یک خطر امنیت ملی است، این یک ریسک اقتصادی است.

والدیس دومبروسکیس، کمیسر تجارت اتحادیه اروپا، در اوایل این هفته با رایموندو و کاترین تای نماینده تجاری ایالات متحده ملاقات کرد و دو طرف تلاش کردند تا به توافق برسند.

تای گفت که کشورها به شدت برای دستیابی به توافق مذاکره می‌کنند.

مقامات اروپایی تاکید کرده‌اند که اتحادیه اروپا هیچ تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا ندارد، اگرچه آنها اذعان کرده‌اند که ظرفیت مازاد جهانی هم صنایع فولاد اروپا و هم آمریکا را تهدید می‌کند.

مذاکره‌کنندگان اروپا و آمریکا تا ابتدای ماه دسامبر به خود فرصت داده‌اند تا به توافق برسند، همچنین رفع مازاد عرضه فولاد ناشی از تولید در کشورهایی از جمله چین هم در این مذاکرات مطرح است. با این حال، دومبروفسکیس این هفته گفت که اتحادیه اروپا باید تا اوایل نوامبر با ایالات متحده به توافق برسد تا تصمیم بگیرد که از تعرفه‌های کالاهای آمریکایی چشم‌پوشی کند یا دوباره وضع کند. مقامات اتحادیه اروپا می‌گویند تعلیق تعرفه‌ها برای بار دوم غیرممکن است.

حذف تعرفه‌ها از نظر سیاسی برای رئیس‌جمهور ایالات متحده دردناک خواهد بود زیرا صنعت فولاد از لحاظ سیاسی قدرتمند است و در ایالت‌هایی از جمله ایندیانا، اوهایو و پنسیلوانیا که در انتخابات، اثرگذار خواهند بود، بسیار محبوب هستند.

در حالی که مقامات اتحادیه اروپا در ابتدا امیدوار به حذف تعرفه‌ها بودند، دامبروفسکیس گفته که اروپا با نگاه به این واقعیت که ایالات متحده نیز علاقه‌مند به حفاظت از صنعت فولاد خود است، آماده است راه‌حل‌های دیگر را بررسی کند.

ایالات متحده همچنین می‌تواند نوعی از سهمیه صادرات را پیشنهاد کند، اگرچه اتحادیه اروپا قبلاً آن را رد کرده است. یا می‌تواند تعرفه‌ها را به ضمانت‌هایی که برای مقابله با سیل ناگهانی واردات طراحی شده‌اند تبدیل کند، هرچند که مقررات آن با قوانین سازمان تجارت جهانی در تناقض باشد.

بحث بر سر تعرفه‌ها بخشی از تلاش گسترده‌تر ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای تقویت روابط فرا آتلانتیک پس از تلخی سال‌های ترامپ است.

در اوایل سال جاری، اتحادیه اروپا و ایالات متحده موافقت کردند که اختلاف 17 ساله بر سر یارانه هواپیماها را متوقف کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors