جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 مهر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

با دیدگاه اشتباه نمی‌توان اصلاح ساختار کرد/تمرکز بر قیمت راه به جایی نمی‌برد

یک فعال صنعت فولاد با اشاره به اینکه تغییر شرایط در زنجیره فولاد نیازمند تغییر نگاه به این زنجیره است، گفت: وزیر صمت باید برای ایجاد شرایط جدید در زنجیره فولاد از کارشناسان زبده و باتجربه مشورت بگیرد.

محمدرضا هوشمند در گفتگو با فولادبان در رابطه با شرایط جدید عرضه و قیمت‌گذاری محصولات فولادی در بورس کالا گفت: در ابتدا از وزارت صنعت، معدن و تجارت تقاضا دارم که از کارشناسان زبده زنجیره فولاد بهره‌گیری کنند تا بتوانیم نتایج مناسب و مثبتی را با توجه شرایط جدید به عنوان خروجی دریافت کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر ما بخواهیم مختصات و شرایط جدیدی را در زنجیره فولاد به وجود آوریم، باید نگاهمان به زنجیره فولاد و صنعت فولاد تغییر دهیم. در طول سال‌های گذشته، نگاه ما به زنجیره فولاد از حلقه انتهایی این زنجیره بوده است، اما این نگاه باید از ابتدای زنجیره فولاد صورت گیرد و اگر نوع نگاهمان را تغییر دهیم، قطعا می‌توانیم ساختار و شرایط جدیدی را ایجاد کنیم.

این فعال صنعت فولاد تأکید کرد: اگر شرایطی در بازار کشور ایجاد شود که نیاز داخل و بازار صادراتی به موازات یکدیگر باشند، می‌توانیم به وضعیتی برسیم که تولیدکننده با رغبت خود محصولاتش را در بورس کالا عرضه کند و خرید هم در بورس کالا انجام شود و در اصل، عرضه و تقاضا به تعادل برسند.

هوشمند با اشاره به اینکه شرایط جدید در نظر گرفته شده باید تمامی حلقه‌های زنجیره فولاد را در بر بگیرد، گفت: اگر این شرایط به وجود بیاید، می‌توانیم به نتایج بهتری در زمینه عرضه و تقاضا در بازار و زنجیره فولاد برسیم؛ البته، این مسئله نیازمند یک نگاه کارشناسی و ریزبینانه است و امیدوار هستیم ابلاغیه‌های موردی دولت گذشته رقم نخورد و تولیدکننده با خیال راحت وارد میدان شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors