اصلاح ساختارصنعت با تغییر نگاه بخشی ایجاد می شود

دبیر انجمن سنگ آهن ایران گفت : در بخش اصلاح ساختارصنعت ، نوع نگاه حمایتی است و حمایت هم بگونه ای است که بتواند از تمام ابزارهایی که  دولت در دست دارد به بخش تولید کمک کند اما متاسفانه در صنعت فولاد کشور، روشهای بوروکراتیک با رشدی فزاینده ، فرایند تولید را پیچیده و زمانبر و چانه زنی در این بخش را گسترده کرده است که اصلا زیبنده سیستم و ساختارصنعت فولاد ایران نیست.

سعید عسگرزاده در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به اصلاح ساختار صنعت وزیر صنعت دولت سیزدهم در آخرین ماه فصل پاییز افزود: اصلاح ساختار به معنی تغییر بدنه و ساختار یک نظام و سیستم است. تا اینجای کار یعنی سه ماهه اول فعالیت های وزارت صمت، فعالیت ها مبتنی بر وظایف نظارتی و وظایف حکمرانی در بخش نظارت دولت بوده است.

وی تصریح کرد: در بخش اصلاح ساختار، نوع نگاه نگاه حمایتی است و حمایت هم بگونه ای است که بتواند از تمام ابزارهایی که  دولت در دست دارد به  بخش تولید کمک کند.

دبیرانجمن سنگ آهن ایران ادامه داد: دولت تا پیش از این و در برنامه های قبلی مسایل و مشکلات مرتبط با ساختارهای نادرست را حذف و سیستم نظارتی خود را تقویت کرده بود و از این به بعد می خواهد با تسهیل شرایط ، در جهت تصحیح آن تلاش کند که قطعا اقدام بسیار خوبی است.

این فعال صنعت معدن گفت: دولت در حال حاضر تلاش می کند با حمایت از تولید ، بوروکراسی موجود مرتبط  با اخذ مجوزها را حذف کند و با شفاف سازی و ایجاد شرایط مثبت وغیرفساد زا در بخش تولید حمایتی همه جانبه از بخش تولید در صنعت فولاد داشته باشد.

عسگرزاده افزود: زمانی که فضای حمایتی از تولید کامل و درست شکل گرفته باشد،این فضا به شرایط دیگراشتغال آسیب نمی زند و حمایتها در راستای بهبود شرایط تولید و کسب و کار خواهد بود و اصلاح ساختار به عبارتی همه جانبه خواهد بود و مطمئنا این اتفاق خواهد افتاد.

وی تصریح کرد:با اصلاح ساختارسیستماتیک ،حمایت ها دیگر بخشی نخواهد بود وبا نگاه به منافع ملی و حمایت از تولید ، از کسب و کارها پشتیبانی می شود و در این سیستم دولت از یکسری موانع که بعضا خود عامل آن بوده است پایش را عقب تر می گذارد و اجازه فعالیت راحت تر را به فعالان کسب و کار خصوصا در حوزه تولید می دهد.

دبیرانجمن سنگ آهن ایران گفت: متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلات صنعت فولاد کشوردر مبحث تولید مسایلی است که دولت خود بوجود آوردنده آن چه در بخش معدن، چه در بخش صنعت و چه دیگر بخش ها بوده است وبعضی از موضوعات ساده دربخش معدن انقدر بوروکراتیک شده که سبب مشکلات بزرگتر با اتلاف وقت و زمان بیشتر شده است .

عسگرزاده با اشاره به اخذ مجوز فعالیت و تولید در کشورهای دیگر از جمله کشور ترکیه افزود: اگر کسی بخواهد در کشور ترکیه فعالیتی داشته باشد در یک روز تمام پاسخهای خود را از نهادهای مرتبط با صنعت از جمله محیط زیست، منابع طبیعی ، سیستم صنعتی و تمام بخشهای مرتبط می گیرد و تکلیفش را با کسب و کاری که می خواهد شروع کند می گیرد.

وی ادامه داد: درایران ولی متاسفانه روشهای بوروکراتیک بسیار طویل المدت است ودر بسیاری موارد موضوعات مرتبط با صنعت به چانه زنی بدل می شود که اصلا زیبنده یک سیستم و ساختار نیست.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *