جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 مهر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سقوط قیمت سنگ‌آهن همچنان ادامه دارد

قیمت سنگ‌آهن همچنان در حال سقوط است و از رکورد 233 دلار در تن در ماه مه به 94 دلار در روز دوشنبه کاهش یافت.

به گزارش فولادبان،سایت تحلیلی mining-technology نوشته این کاهش قیمت در حالی اتفاق می‌افتد که چین برای کاهش آلایندگی صنایع سنگین خود از جمله کارخانه‌های فولاد که سهم قابل توجهی از کل انتشارات دی‌اکسید کربن را به خود اختصاص می‌دهند تلاش می‌کند.

پکن کاهش سریع تولید فولاد را در راستای کند کردن اقتصاد متکی به ساخت‌وساز خود، اعمال کرده است. در صورت تداوم این سیاست، تقاضای سنگ‌آهن می‌تواند در نیمه دوم سال 100 میلیون تن کمتر از نیمه اول باشد و قیمت‌ها تا 70 دلار کاهش یابد.

این نشان می‌دهد که چگونه چین، به عنوان مصرف‌کننده برتر جهان، می‌تواند بازار را در شرایطی که تقاضای کالایی پررونق وجود دارد و با وجود شروع دوباره بازگشایی اقتصادها از بیماری کرونا تحت تأثیر قرار دهد.

سقوط قیمت سنگ‌آهن، آن را به یکی از بدترین کالاهای اصلی تبدیل کرده آن هم در حالی که قیمت آلومینیوم به بالاترین حد خود در 13 سال گذشته رسیده، قیمت گاز جهش کرده و معاملات آتی زغال‌سنگ به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

بانک سرمایه‌گذاری UBS Group AG اعلام کرد که کاهش قیمت سنگ‌آهن سریع‌تر از حد انتظار انجام شده است. موجودی بنادر 10 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است و انتظارات برای کاهش تقاضای چین هم‌زمان با پیش‌بینی افزایش عرضه جهانی است. UBS پیش‌بینی می‌کند که قیمت سنگ‌آهن در سال آینده به طور متوسط 89 دلار خواهد بود که 12 درصد نسبت به پیش‌بینی قبلی خود کاهش یافته است.

تیم تردگلد، مفسر صنعت هم گفت که قیمت سنگ‌آهن برای مدتی پایین و ماهیت چرخه‌ای آن پایین بود و معتقد است که این قیمت قبل از بازگشت دوباره حتی پایین‌تر می‌رود.

وی ادامه داد: می‌توانید بگویید قیمت در حال سقوط آزاد است و تا زمانی که پشتیبانی پیدا نکند، همچنان سقوط می‌کند و ممکن است تا 70 دلار یا کمتر کاهش یابد.
نمودار: سقوط شدید ارزش سهام شرکت‌های معدنی از آگوست به بعد سقوط قیمت سنگ‌آهن، تولیدکنندگان عمده را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. ارزش سهام شرکت‌های معدنی Rio Tinto ، BHP ، Vale SA و Fortescue Metals Group Ltd با افت قابل ملاحظه‌ای مواجه شده‌اند.سقوط قیمت سنگ‌آهن همچنان ادامه دارد اخبار

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors