جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 مهر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

قیمت محصولات فولادی از ارز جداشدنی نیست

معاون فروش فولاد خراسان گفت: قیمت فولاد را نباید از نرخ ارز جدا تصور کرد، ضمن اینکه بخش زیادی ازمحصولات فولادی به خارج از کشور صادر می‌شود و اگر اختلاف قیمت زیادی بین محصولات عرضه شده در بازار داخل و صادراتی وجود داشته باشد موجب افزایش قاچاق کالا و محصولات فولادی خواهد شد که ضررهای جبران ناپذیری به اقتصاد وارد می کند.

حسین بختیاری درگفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به راهکارهای پیشنهادی وزیر صمت برای صنعت فولاد بویژه اصلاح ساختار صنعت فولاد افزود: در خصوص اصلاح ساختار صنعت و کاهش قیمت تمام شده باید گفت قیمت تمام شده کلیه محصولات من جمله محصولات فولادی مستقیما با قیمت ارز متناسب است و نمی‌توان این دو را مستقل از هم فرض کرد.

وی تصریح کرد: قیمت بسیاری از محصولاتی نظیر محصولات کشاورزی که تماما در داخل تولید می‌شوند همزمان با افزایش نرخ ارز افزایش یافتند چه رسد به محصولات فولادی که برخی از مواد اولیه آن و قطعات یدکی کارخانه های فولاد باید از خارج و بصورت ارزی تهیه شوند .

معاون فروش فولاد خراسان گفت: قیمت فولاد را نباید از نرخ ارز جدا تصور کرد، ضمن اینکه بخش زیادی از محصولات فولادی به خارج از کشور صادر می‌شود.

بختیاری افزود: اگر اختلاف قیمت زیادی بین محصولات عرضه شده در بازار داخل و صادراتی وجود داشته باشد قاچاق کالا و محصولات فولادی را افزایش می دهد که ضررهای جبران ناپذیری به اقتصاد وارد خواهد کرد.

وی قاچاق سوخت را نشانه از تفاضل قیمت بازار داخل و صادراتی دانست و گفت: اختلاف قیمت سوخت در ای دو بازار میلیاردها دلار سود را از جیب ملت خارج و روانه جیب‌های سوداگران و دلالان کرده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors