جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 28 شهریور 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ریزش سرخ بورس در روزهای پایانی تابستان

روند کلی بورس در معاملات امروز هم بدون تغییر باقی ماند و امروز هم شاخص کل به ریزش خود ادامه داد.

به گزارش فولادبان؛ پس از مدتی طولانی که بورس پس از انتخابات با روند صعودی به کار خود ادامه داده بود، بورس وارد فاز نزولی شده است؛ مسئله‌ای که سرمایه‌گذاران این بازار را نگران کرده، اما از نظر کارشناسان طبیعی است. شاخص کل تا پایان معاملات، 29 هزار و 742 واحد افت کرد تا به یک میلیون و 420 هزار و 483 واحد رسید. کارشناسان این بازار بر این عقیده‌اند که افت شاخص به دلیل کاهش قیمت دلار و برخی از قیمت‌های جهانی در روزهای اخیر است.

شاخص کل با معیار هم‌وزن مدتی است با شاخص کل هم‌مسیر شده است و این مسئله نشان می‌دهد که دوران واگرایی دو شاخص اصلی بورس کاهش یافته است. این شاخص در پایان معاملات، با کاهش 8 هزار و 938 واحدی، 431 هزار و 2 واحد را ثبت کرد. به دنبال منفی شدن بازار و افزایش فشار فروش سهام در بازار، شاخص فلزات اساسی هم نسبت به روز قبل 21 هزار و 400 واحد پایین‌تر آمد و رقم یک میلیون و 95 هزار و 632 واحد را نشان داد.

نمادهای «کیمیاتک»، «شستا»، «سپید»، «خودرو»، «خساپا»، «برکت» و «فولاد» مانند دیروز امروز هم تراکنش بیشتری نسبت به بقیه سهم‌ها داشتند. «فارس»، «فولاد»، «فملی»، «کگل»، «کچاد»، «ومعادن» و «وامید» بیشترین تأثیر را روی شاخص گذاشتند و باعث شدند که شاخص امروز منفی باشد. سه گروه روز گذشته یعنی خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

نمادهای فولادی هم امروز به طور کامل منفی بودند، اما علاوه بر «فولاد» که روی افت شاخص تأثیر بسزایی داشت، نمادهای «کویر»، «فنورد» و «فولاژ» نیز افت قیمت شدیدی را تجربه کردند. نمادهای «کگل» و «کچاد»، دو شرکت بزرگ معدنی در زمینه فولاد و سنگ آهن هم کاهش قیمت داشتند. در بازار فرابورس هم نماد «ذوب» نزدیک به 3 درصد افت کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors