جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 09 شهریور 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چشم انداز مبهم فولادسازان از مهلت یک ماهه وزارت صمت

مدیرعامل ونایب رئیس هیات مدیره صبا فولاد زاگرس گفت : مهلت یک ماهه برای واحدهای صادرکننده محصولات میانی و نهایی مناسب است اما در بخش فروش فولاد خام که فولادسازان قراردادهایی با موعد دو و سه ماهه دارند.

علی محمد زمانی در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: مهلت یک ماهه وزارت صنعت حتی اگر هم یک سال باشد بشرط اینکه شرایط و اهداف تبیین و تعریف نشده باشد، نمی تواند موثر و مفید باشد. نمی شود برق صنایع را قطع کرد و بعد انتظار داشت کف عرضه در بورس رعایت شود.

وی تصریح کرد: اگر قبل ازابلاغ بخشنامه مهلت یک ماهه به صادرکنندگان اهداف آن تبیین و شفاف اعلام شود بسیاری از تولید کنندگان که تمایل به صادرات محصولات خود دارند می توانند خود را با شرایط وزارت صمت هماهنگ کنند.

مدیرعامل صبا فولاد زاگرس ادامه داد: متاسفانه مشکلی که تقریبا تمام تولیدکنندگان با آن درگیرند این است که نمی دانند این بخشنامه ها، متمم ها و اصلاحات قرار است چه کمکی به آنها بکند ، آیا مقطعی و موقتی یا دایمی و همیشگی است، همین شفاف نبودنها باعث شده است آنها نتوانند از آینده بازار ارزیابی و پیش بینی مشخصی داشته باشند.

زمانی گفت: زمان تحویل محصولات فولادی واحدهای کوچک مثل نوردی ها به بازارهای صادراتی مناسب است و می توانند در یک ماه قراردادهای صادراتی خود را اجرایی و جمع و جور کنند اما در بخش فروش فولاد خام و مواد اولیه قراردادها موعد دو ماهه و سه ماهه دارند.

وی ادامه داد: وقتی فولادسازان قرارداد سه ماهه دارند نمی توانند چشم انداز درست و صحیحی از شرایط  تحویل شمش تولیدی خود داشته باشند و ممکن است 10 روز پس از عقد قرارداد،  شرایط بازار افزایشی شود و تولیدکنندگان نتوانند در این محدودیت و مهلت یک ماهه محصولاتشان را تحویل دهند.

مدیرعامل صبا فولاد زاگرس تصریح کرد: واحدهای صادرکننده محصولات میانی و نهایی با محدودیتهای زمانی شرایط شان تغییر زیادی نخواهد داشت اما باید گفت فولادسازان و تولیدکنندگان شمش چشم انداز درستی از فعالیتهای اقتصادی ندارند و نمی دانند آینده اقتصادی در پیش روی سرمایه و محصولات آنها چگونه خواهد بود.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors