جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 03 شهریور 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

وزارت صمت شفاف‌سازی کند

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد با تأکید بر بلاتکلیفی شرکت‌های تولیدکننده فولاد با مصوبات پی در پی وزارت صمت، گفت: وزارت صمت باید مبانی محاسبه و نوع عرضه در بورس کالا را به صورت شفاف اعلام کند تا تولیدکنندگان تکلیف خود را بدانند.

بهادر احرامیان

بهادر احرامیان در گفتگو با فولادبان در رابطه با مصوبه اخیر وزارت صمت مبنی بر حذف برخی شرکت‌ها از فهرست صادرکنندگان گفت: کسی نمی‌داند که این فهرست بر چه مبنایی تهیه شده است، نحوه محاسبه این میزان از عرضه‌ها چگونه است و چرا در روزهای پایانی دولت این تصمیم گرفته شده است و اما و اگرهای این مسئله یاد است.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌هایی که از فهرست صادرکنندگان حذف شده‌اند، به تعهد کف عرضه خود عمل کرده‌اند، ولی شبهه‌ای که وجود دارد این است که مبانی محاسبه وزارتخانه چه بوده است و هنوز به طور شفاف اعلام نشده است و برخی از شرکت‌های تولیدکننده میلگرد از کف عرضه خود بیشتر هم در بورس عرضه کرده‌اند، اما نام آن‌ها در میان صادرکنندگان وجود ندارد.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: مشخص نیست که این نحوه محاسبه تنها برای میلگرد ساختمانی اعمال می‌شود و یا محصولات صنعتی. علاوه بر این، تولیدکنندگان اطلاع ندارند که کدام محصولات آن‌ها باید در بورس عرضه شود تا مجوز صادرات دریافت کنند.

احرامیان درباره مهلت یک ماهه داده شده به تولیدکنندگان برای جبران عرضه خود در بورس کالا گفت: وزارت صمت ابتدا باید در رابطه با میزان عرضه، مبانی محاسبه و نوع محصولاتی که باید عرضه شود، شفاف‌سازی کند چراکه شرکت‌هایی مانند ذوب آهن، چادرملو و گل گهر هم در میان اسامی کارخانه‌های مجاز به صادرات نیستند و این شرکت‌ها، شرکت‌هایی نیستند که نتوانند بخشنامه‌ها را تفسیر کنند.

وی در پایان تأکید کرد: با مشخص شدن این شرایط تولیدکنندگان هم می‌توانند تکلیف خود را بهتر بدانند چون این شرایط، شرایطی نیست که کارخانه‌ها بتوانند تحمل کنند و باید سریع‌تر جلوی این مصوبه گرفته شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors