جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 شهریور 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سود صادرات تنها به جیب عده ای خاص نرود/ضرورت فراهم کردن شرایط برای همه حلقه های زنجیره

فعال صنعتی فولاد گفت : برای رسیدن به  سند چشم انداز توسعه و تحقق تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 راهی جز صادرات، فراهم ساختن زیر ساختهای صادراتی و حمایت وزارت صنعت از این سیاست در کشور وجود ندارد.

محمدرضا هوشمند در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: یکی از شاخص های اصلی در ایجاد فضای اقتصادی با ثبات و تولید پایدار بحث صادرات و بازارهای صادراتی است.

وی تصریح کرد: صادرات یکی از راههای رونق تولید ، توسعه و رشد اقتصادی است اما این سیاست در سالهای گذشته با توجه به شرایط تحریمی حاکم بر کشور و تدوین قوانین لحظه ای وزارت صنعت، به خوبی نتوانسته راهگشای فعالیت های اقتصادی صنعت فولاد باشد و گاهی حتی تاثیر منفی بر کشور گذاشته است.

این فعال صنعتی گفت : قوانین دست و پاگیر داخلی، تعدد بخشنامه ها و ابلاغ سیاستهای مکرر در حوزه صادرات موجب نوعی انفعال و سرخوردگی فعالان این حوزه برای ورود با بازارهای صادراتی و به نحوی پا پس کشیدن از این بازار شده است .

هوشمند با اشاره به چشم انداز سند توسعه و تحقق تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 گفت : برای رسیدن به این افق راهی جز صادرات، فراهم ساختن زیر ساختهای صادراتی و حمایت وزارت صنعت از این سیاست در کشور وجود ندارد زیرا مصرف داخلی کشور هم 55 میلیون تن در سال نیست.

وی ادامه داد:اجرای این سیاست روی قیمت و نرخ محصولات فولادی اثر می گذارد و قطعا با بسط و آزادسازی سیاست های صادراتی راه برای رونق اقتصادی و افزایش تولید محصولات صنعتی فراهم خواهد شد.

این فعال صنعتی با اشاره به تناقضاتی بین برخی کارخانه های تولید شمش با ظرفیت صادراتی و غیر صادراتی گفت : بین کارخانه های تولید شمش با ظرفیت صادراتی و غیر صادراتی اختلافی جز صادرات وجود ندارد زیرا مواد اولیه هر دو آنها از آهن اسفنجی و یک مبادی تهیه می شود اما میزان درآمد این دو کارخانه تفاوت فاحش وجود دارد که باید این تفاضل درامدها رسیدگی شود که در دولت گذشته اصلا و ابدا توجهی نشد.

وی افزود: کارخانه های صادراتی مواد اولیه خود را براحتی می توانند حتی با نرخ بالا خریداری کنند ولی کارخانه هایی که به هر دلیلی از جمله کیفیت ، قوانین دست و پاگیر و یا مسائل مرتبط با خودشان وارد حوزه صادراتی نشده اند ، نمی توانند از سود مساوی زنجیره فولاد برخوردار شوند.

این فعال صنعتی توجه و حمایت وزارت صنعت از تولیدکنندگان صنعتی بویژه فولاد را خواستار شد و تاکید کرد: وزارت صنعت باید با حمایت از کارخانه هایی که نتوانستند وارد فضای صادرات شوند آنها را در این عرصه وارد کنند تا درامد زایی و ارزآوری بیشتری از صادرات این محصولات برای کشور داشته باشند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors