جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 30 مرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قوانین داخلی، تنها مانع صادرات کشور

رئیس انجمن سنگ آهن کشور با تأکید بر ضرورت صادرات مواد معدنی و محصولات فولادی، گفت: در حال حاضر، تنها مانع اصلی در صادرات محصولات معدنی و فولادی در کشور، قوانین محدودکننده صادرات است.

مهرداد اکبریان در گفتگو با فولادبان در رابطه با افزایش صادرات محصولات زنجیره فولاد گفت: صادرات محصولات زنجیره فولاد در دو مقطع قابل بررسی است؛ اول، زمانی که صادرات به طور کامل آزاد باشد و تحریم خارجی و داخلی نداشته باشیم چراکه اکثر مشکلات ما در صادرات مربوط به بخشنامه‌های داخلی ما می‌شود که خیلی از مواقع جلوی صادرات را گرفته‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر مانند سالیان گذشته، منع صادراتی در داخل و خارج از کشور نداشته باشیم که در چنین زمانی ضعف در بازاریابی خارجی وجود ندارد زیرا ایران جایگاهی در بازار صادراتی جهان کسب کرده است و در سال‌های قبل در حوزه مواد معدنی و فولاد ضعفی در بازارهای خارجی نداشتیم.

رئیس انجمن سنگ آهن کشور با تأکید بر نقش چین در صنایع فولادی در جهان، افزود: در سال‌های قبل، شرایط چین همخوانی بیشاری با ایران داشت، اما خدماتی مانند حمل و نقل، تخلیه و بارگیری و انعطاف در انواع قرارداد با چین بیشتر از کشورهایی مانند هندوستان، پاکستان و کشورهای عربی بود. به همین دلیل، کشورهای دیگر معامله با چین را سودآورتر می‌دانست و چین عمده خریدار سنگ آهن و فولاد ایران بود.

اکبریان درباره مشکلات صادراتی فولاد ایران گفت: در حال حاضر، عمده مشکلات ما در صادرات مربوط به قوانین محدودکننده است و تا زمانی که این قوانین در کشور وجود دارند و صادرات به رسمیت شناخته نشود، صحبت کردن از بازاریابی خارجی مقداری دور از ذهن است و تنها چیزی که دولت به آن علاقمند است، صادرات برخی مقاطع طویل است که تنها برخی از شرکت‌ها که انتخاب دولت هستند، به این کار می‌پردازند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors