جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 28 مرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 20 دقیقه
کپی شد!
0

مصرف فولاد اتحادیه اروپا در سال 2022 به به سطوح بالاتر از 2017 بازمی‌گردد

انجمن فولاد اروپا، یوروفر اعلام کرد که مصرف فولاد در اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی 11.2 درصد افزایش می‌یابد.

یوروفر در چشم‌انداز قبلی خود، انتظار داشت مصرف فولاد اتحادیه اروپا 11.7 در سال 2021 افزایش یابد. این انجمن همچنین افزایش ملایم‌تر3.7 درصد را در سال 2022 پیش‌بینی کرد (در مقایسه با پیش‌بینی4.9 درصدی در چشم‌انداز قبلی). انتظار می‌رود مصرف فولاد در اروپا به دلیل بهبود مستمر تقاضا در بخش‌های مصرف‌کننده فولاد، به سطح 2017 برسد.

یوروفر پیش‌بینی می‌کند مصرف فولاد اتحادیه اروپا در سال 2021 به 143 میلیون تن و در سال 2022 به 149 میلیون تن برسد.

بر اساس گزارش چشم‌انداز بازار فولاد کمیته اقتصادی انجمن فولاد اروپا، کل صادرات محصولات فولادی اتحادیه اروپا به کشورهای ثالث در سه‌ماهه اول امسال 30 درصد کاهش یافته است. در سه‌ماهه اول، صادرات محصولات تخت اتحادیه اروپا شش درصد و صادرات محصولات بلند سه درصد کاهش یافته است، در حالی که در سه‌ماهه دوم صادرات محصولات تخت 33 درصد و صادرات محصولات بلند 24 درصد، کمتر شده است.

یوروفر گفته که ترکیه، ایالات متحده، سوئیس، چین و مصر بزرگترینمقاصد صادراتی برای صادرات فولاد اتحادیه اروپا در سه‌ماهه دوم امسال بوده‌اند. این پنج کشور مجموعاً 46 درصد از کل صادرات محصولات نهاییاتحادیه اروپا را در دوره مذکور به خود اختصاص داده‌اند.

در سه‌ماهه دوم سال جاری، صادرات محصولات نهایی به سوئیس 19 درصد و صادرات به روسیه 26 درصد کاهش یافته است، در حالی که صادرات به چین، ترکیه و مصر به ترتیب 37 درصد، 40 درصد و 55 درصد افت کرده است. در سال جاری صادرات به ایالات متحده تنها سه درصد کاهش یافته است.

کل واردات محصولات فولادی اتحادیه اروپا از کشورهای ثالث پس از افت پنج درصدی در سه‌ماهه چهارم سال گذشته در سه‌ماهه اول امسال دو درصد در سال افزایش یافته است. این اولین افزایش از سه‌ماهه سوم سال 2019 بود. در سه‌ماهه دوم امسال، واردات فولاد اتحادیه اروپا 44 درصدافزایش یافته است.

در سه‌ماهه اول سال جاری، واردات محصولات تخت اتحادیه اروپا یکدرصد و واردات محصولات بلند چهار درصد افزایش یافته است، در حالیکه در سه‌ماهه دوم، واردات محصولات تخت 46 درصد و واردات محصولات بلند 34 درصد افزایش یافته است. واردات فولاد اتحادیه اروپا در اوایلسال 2021 بی‌ثبات بود و روندی را که در سال 2019 مشاهده شد ادامه داد.

یوروفر افزوده که ترکیه، روسیه، کره جنوبی، هند و اوکراین بزرگترینمنابع واردات فولاد تمام‌شده برای بازار اتحادیه اروپا در سه‌ماهه دوم بوده‌اند. این پنج کشور 78 درصد از کل واردات فولاد تمام‌شده اتحادیهاروپا را در این دوره به خود اختصاص داده‌اند. روسیه و ترکیهبزرگترین منابع واردات محصولات نهایی برای اتحادیه اروپا هر یک با سهم 18.9 درصد بودند و کشورهای هند با 17.9 درصد، اوکراین با 7.9 درصد و کره جنوبی با 9.5 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در این مدت، واردات محصولات نهایی از روسیه و ترکیه به ترتیب 38 و 7 درصد افزایش یافته است، در حالی که واردات از اوکراین 106 درصد رشد کرده است. واردات از کره جنوبی اما چهار درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش یوروفر، در سه‌ماهه دوم امسال 79 درصد واردات محصولات نهایی سهم محصولات تخت و 21 درصد باقیمانده سهم محصولات بلند بوده است.

بر اساس آخرین گزارش چشم‌انداز اقتصادی و بازار انجمن فولاد اروپا، مصرف فولاد ظاهری در اتحادیه اروپا در سه‌ماهه اول سال جاری 0.9 درصد سالانه افزایش یافته و به 36.3 میلیون تن رسیده است. اینحجم در سه‌ماهه اول نشان‌دهنده بهبود سطح تقاضا است. یوروفر گفت که انتظار دارد بهبود در صنایع مصرف‌کننده فولاد و تقاضای فولاد در سال 2021 ادامه یابد، اگرچه به نظر می‌رسد بهبود کلی اقتصادی در اتحادیهاروپا ناهموار و در معرض خطرات است.

در گزارش یوروفر آمده است که کاهش اقدامات قرنطینه‌ای در سه‌ماهه سوم سال گذشته باعث شد تا فعالیت‌های صنعتی از سر گرفته شود و تقاضایفولاد شدیداً افزایش یابد.

در سه‌ماهه اول، تولید در بخش‌های فولادی اتحادیه اروپا 2.6 درصد افزایش یافت و این اولین افزایش سه‌ماهه از سه‌ماهه سوم سال 2019 بود. یوروفر اظهار داشت که صنعت فولاد اتحادیه اروپا ضرر تولیدی را که در طول همه‌گیری تجربه کرده بود، بازیابی کرده است؛ اما به دلیل عدمقطعیت در مورد برنامه‌های واکسیناسیون و پیامدهای مداوم همه‌گیر،فعالیت همچنان در معرض خطرات است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors