جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 مرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فیچ: قیمت سنگ‌آهن به زیر 100 دلار می‌رسد

مؤسسه اعتبارسنجی فیچ در جدیدترین پیش‌بینی خود از قیمت سنگ آهن اعلام کرده است که این نهاده به زیر 100 دلار سقوط خواهد کرد.

به گزارش فولادبان؛ موسسه اعتبارسنجی فیچ می‌گوید افزایش قیمت سنگ‌آهن بالاخره نشانه‌هایی از ضعف خود را نشان می‌دهد که تا ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت.

این موسسه توضیح می‌دهد که تقاضای تولیدکنندگان فولاد چینی در نیمه اول سال در حال تثبیت است زیرا پروژه‌های عمرانی مرتبط با بسته محرک اقتصادی به پایان می‌رسد و   پروژه‌های جدید متوقف می‌شود و سنگ‌آهن را برای روند نزولی چندساله قیمت آماده می‌کند.

فیچ می‌گوید قیمت سنگ‌آهن از 170 دلار در تن در پایان سال جاری به 130 دلار در تن در 2022، 100 دلار در تن در 2023 و درنهایت 75 دلار در تن در 2025 کاهش می‌یابد.

قیمت سنگ‌آهن در اوایل ماه اوت در حدود 175 دلار در تن بود، در حالی که در ماه مه 239 دلار در تن را هم ثبت کرده بود.

در حالی که چین در تلاش برای بازیابی اقتصادی در نیمه اول امسال بود و رشد تولید فولاد را 11.4 درصد گزارش کرد، اکنون تمرکز خود را بر روی محدود کردن خطوط اعتباری و همچنین محدود کردن تولید فولاد به عنوان راهی برای کربن‌زدایی از سر گرفته است.

چین در ماه جولای اجرای مالیات بر صادرات برای برخی از محصولات فولادی را آغاز کرد که بر تقاضای سنگ‌آهن تأثیر می‌گذارد، در حالی که این کشور همچنین در تلاش برای کاهش وابستگی به واردات، تولید داخلی سنگ‌آهن خود را افزایش می‌دهد.

تولید سنگ‌آهن چین از مارس تا ژوئن سالانه 13.9 درصد رشد داشته است، در حالی که واردات سالانه در این مدت 2 درصد کاهش یافته است.

ضعف مداوم تولید یکی از بزرگترین معادن سنگ‌آهن جهان (واله برزیل) طی سال‌های 2018 تا 2020 در کنار رشد تقاضای   چین زمینه را برای افزایش قیمت فراهم کرد.

واله با ظرفیت فعلی تولید سنگ‌آهن 330 میلیون تن در سال کار می‌کند، که انتظار می‌رود تا پایان سال به 343 میلیون تن و تا پایان سال 2022 به 400 میلیون تن در سال برسد.

فیچ احتمال اعمال سیاست‌های شدیدتر از سوی دولت چین را که می‌تواند مانع افزایش ناگهانی قیمت سنگ‌آهن شود، محتمل دانسته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors