جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 مرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

به جای سهمیه بندی برق باید به فکر تولید بود/صنایع آسیب جدی خوردند

عضو خانه معدن ایران و تولیدکننده مواد معدنی تعطیلی بسیاری از کارخانه های تولید فولاد را متاثر از قطعی برق دانست و گفت:   مسئولان وزارت نیرو در حال حاضر باید بر تامین و توسعه برق شبکه توزیع ، فراخوانی سرمایه گذاران در این صنعت و کاهش محدودیت های برق در سال آینده تمرکز داشته باشند. 

فرزانه معصومی در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به تاثیر قطعی برق بر صنایع افزود: قطعی برق تاثیر زیادی بر صنعت فولاد گذاشته است و در شرایط حاضر باید تمرکزمان را بر این بگذاریم که سرمایه گذاران برای توسعه برق وارد شوند وبه این فکر کنیم که مشکلات و محدودیت های برق در سال آینده به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: من اطلاع دارم بسیاری از کارخانه های معظم تولید فولاد به علت قطعی برق تعطیل شدند.در مورد معادن اما اینگونه نیست؛ بسیاری از معادن ما هنوز برای استخراج از انرژی برق بهره نمی برند و با ژنراتور کار می کنند و زیرساختهای استفاده از انرژی برق و گاز وجود ندارد بلکه انرژی مصرفی آنها سوختهای فسیلی مثل گازوئیل و ذغال سنگ است.

معصومی گفت : ما از سالها قبل خبر داریم که ایران با خشکسالی و کمبود منابع آبی مواجه خواهد شد اما هیچ حرکتی برای  مقابله با این خشکسالی نشد. با وجود اینکه دولتمردان قبل تر از کمبود برق اطلاع داشتند اما هیچ اقدامی برای رفع ان نکردند ، من با سهمیه بندی و تطبیق شرایط مخالفم باید کشور از سهمیه بندی فاصله بگیرد و به سمت تولید و توسعه برود.

وی تصریح کرد: دولت و مسئولان وزارت نیرو می توانند با استفاده از منابع خورشیدی و بکارگیری پانلهای خورشیدی درمرکز ایران ، از این منبع انرژی ارزان و فراوان براحتی استفاده کنند و با حداقل قیمت شبکه توزیع برق را از خطرکمبود برهانند اما تعدد تصمیمات مانع از انجام این کار شده است .

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors